pondelok, 29. apríla 2013

Day 29 – Your favorite poem

Láska je strašne bohatá, láska, tá všetko sľúbi,
no ten, čo ľúbil, sklamal sa a ten, čo sklamal, ľúbi.
Prach dlhých, smutných letných dní na staré lístie padá,
poznala príliš neskoro, ako ho mala rada.


Zo všetkých mojich obrázkov mámivý ošiaľ stúpa.
Bola to láska? Sklamanie? 

Aj láska bola hlúpa,
veď chcela všetko naraz mať 

a všetko naraz stráca...

Koľko raz v noci májovej hľadeli do mesiaca,
no máj im málo šťastia dal 

a krátke bolo leto.

Len jeseň, tá vie o všetkom, 

a jeseň nepovie to.
Šla zima dolu údolím 

a niesla odkaz máju.
Túžieval, čakal, dočkal sa, odišla, nepozná ju.

(Miroslav Válek - Jesenná láska)

Iste ju všetci poznáte ale aj tak ju sem dám. Je moja najobľúbenejšia, čarovná, epická, nežná, smutná. 
V poslednej dobe som si obľúbila poéziu viac ako je slušné. 
Budem strašne rada, ak mi v komentoch odporučíte vašich obľúbených autorov a zbierky,
kľudne aj českých a zahraničných, alebo link na vaše vlastné básne!
Ď. ♥

6 komentárov:

  1. pekná celkom :)

    Tak odporúčam francúzskych prekliatych básnikov - Rimbaud, Verlaine, Baudelaire - Rimbauda predovšetkým, ďalej Jima Morrisona a z českých napríklad Václav Hrabě :)

    moju skromnú tvorbu pripadne nájdeš na blogu v sekcii "poems" :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. poe a z českých krchovský a mám rada aj kraska

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Od Baudelairea odporúčam najmä Malé básne v próze, sú úžasné. Ja teraz čítam Josefa Kainara a páči sa mi :-) Veľa jeho textov zhudobnil Mišík, ale to aj od spomínaného Váslava Hraběte, napríklad túto: http://www.youtube.com/watch?v=dw-Tz255GFg
    Hrabě stojí za to :-) V Prahe má myslím pri Petříne aj svoju stenu...
    A haiku! Hocijaké! Japonská poézia je úchvatná!
    Ja básne píšem, ale internetu sa s nimi zatiaľ nezverujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja mam najradsej slovensky symbolizmus, neosymbolizmus a vitalizmus, najradsej Emila Boleslava Lukaca :-)
    ja som napisala zopar basni, mozno postupom casu ich odhalim, musi to byt ale velmi dlhy cas :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. vďaka tomu, čo študujem, keď už báseň, tak od starých dobrých Rusákov a hlavne po rusky...a ďakujem za pripomenutie Jesennej lásky, by som aj zabudla, že je a pri tom je najkrajšia ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Baudelaire, S.Plath, Lukac..

    OdpovedaťOdstrániť