streda, 15. mája 2013

Tam.

Písala sa prvá letná noc, keď sme rozohrali hru s krutými pravidlami. Zvrhlejšiu a obscénnejšiu než kedykoľvek predtým. Všetky princípy som sa naučila rýchlo, koniec koncov, nebolo času nazvyš. Počuť smiech, rozlievanie tekutín po stole, cinkanie pohárov a hudbu, z ktorej by nejeden prišiel o rozum. Čas sa spomalil. Kvapky dopadajú na podlahu a každá z nich vyvoláva ozvenu v miestnosti, ktorá razom stíchla a upriamila pohľady na teba. Zodvihnem pohľad spopod výrazne namaľovaných mihalníc a v tom momente opäť začnú hrať.

Skutočne dýchaš pre tie chvíle keď ťa s pobaveným úsmevom čakám na múriku či na rohu ulice? Motýlie krídla zachytené o lepkavú pavučinu snov. Útek z reality, besnenie, absolútna strata sebakontroly a závislosť na niečom čoho sa nemožno dotknúť, len sa priblížiť. Dáš mi dole prilbu a rukami načrieš do dlhých vlasov ktoré sa mi rozsypali po chrbte. Máš tetovanie na takom klišé mieste, že sa mi chce smiať. Zadívaš sa mi do očí. Viem, že mi neskriviš ani vlások. A napriek všetkému sa to celé príliš podobá na Fight club. Žiadne košele, žiadne topánky a bojujeme dovtedy, kým je to potrebné.
 
Mám stehná spálené od slnka a v očiach prach. Žijeme rýchlo a zamilovávame sa výhradne platonicky. Nemám strach z bolesti, mám strach z nevedomia. S rozbitými kolenami a čriepkami v ranách získavame presne to čo chceme. Púšťam ti Mansona a Lanu a hádžeme si do úst čerešne.V saku, ktoré mi siaha po kolená vyzerám smiešne a je mi to jedno. Nenávidíš moje maniere, dusíš sa v nich a beztak mi dovolíš kradnúť ti večery!

Čas sa zastavil. Ľahostajne a plynule. Strácaš dôstojnosť a ja rovnováhu. Zakloním hlavu a nahlas sa smejem. Framework zlyháva. Nebo je posiate tisíckami hviezd a počuť odbíjanie hodín na veži. Počítaš dni? Už ide len o minúty. A hovorím to potichu, zmierená. 

Vždy som bola väčšmi chladný New York než Los Angeles a bikiny a toto je ten bod, v ktorom sa stretávam s nepochopením. Nerozumieš a mňa vysvetľovanie otravuje. 
Rozlieha sa tu rinčanie skla a trhanie lepiacej pásky. 
Máš strach? Ja viem, že áno. Je to, ako keď padáte v tom zvláštnom stave predtým ako usniete.  

Krátky bozk na popraskané pery, rýchla výmena a zbesilý útek. Nekontrolovateľný pocit strachu po krátkom čase nahrádza dokonalá rozkoš a vy túžite, aby tá chvíľa nikdy neskončila. Po chrbte stekajúci pot, špinavé biele tričko a vyplavujúci sa adrenalín. Dýchaš príliš rýchlo a nahlas. Zosuniem sa na zem. Opriem sa vedľa teba o stenu a privriem oči. Prejdeš mi prstami po spotenom zátylku.
Nepovieme nič. Budeme v tom pokračovať, až kým nás nepristihnú.

12 komentárov:

  1. zaujímavo píšeš. bola by z teba skvelá spisovateľka.
    často píšeš, "príbehy"?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to je dokonalé, ty si dokonalá. Motýlie krídla zachytené o lepkavú pavučinu snov. <3 followujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to je take depresivne. tak zatlacim slzu

    OdpovedaťOdstrániť
  4. O! nemám slov! vcítila som sa do textu!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonymný19.5.13

    co studuješ? Kristýna

    OdpovedaťOdstrániť
  6. páči sa mi, ako graduješ dej-nedej. neviem, či to robíš vedome alebo nie, ale rozhodne to prispieva k tomu, že sa to doslova skvelo číta. Najskôr sú vety stredne dlhé, v jadre najdlhšie a keď sa chystá zvrat sú celkom krátke a dramatické. ak by si niekedy vydala zbierku poviedok či zamyslení či... volaj si to ako chceš, rozhodne by som si ju rada kúpila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dohoda, keď niečo vydám, budem skákať 3 metre po strop a pošlem ti výtlačok s vlastnoručne vpísanou básničkou!:)

      Odstrániť
  7. Slovenština je kouzelná. Tohle je kouzelné.
    Krutá hra, jaká jiná by se mohla hrát v létě? Léto je také kouzelné a léto je kruté, vezme a využije tvoje slabosti, aby tě srazilo k zemi, obličejem na rozpálený asfalt. A tak ležíš, dokud poslední červánky neumřou a slunce neshoří. Jenže ani potom se nezvedeš, létu a ani sobě samé neutečeš, ale je hezky pošetilé se o tom snažit.
    Zazpívají ti alespoň hvězdy svou tichou ukolébavku? Všechno je jen v minutách, jak moc bolí ta pravda!

    Noc je tajemná, noc je svatá. Prosím nemluvte.

    OdpovedaťOdstrániť