štvrtok, 8. augusta 2013

Leňochod

Najšťastnejšia som, keď som zahrabaná v knihách a celý deň môžem preležať v posteli. Jesť zdravé a menej zdravé jedlá a večer sa vypotiť pri Insanity workout-e. Časy, keď som prečítala 100 kníh ročne, sú už dávno pasé a veľmi sa hanbím, že tento rok som ich prečítala menej ako počet mesiacov, ktoré prešli. Zlá, zlá Kristína s panensky zúženou slovnou zásobou. Minule mi niekto písal v komente, že vždy číta viac kníh naraz a ja to teraz robím tiež. Doháňam zameškané a mám rozčítaný druhý zväzok Anny Kareninovej (nepýtajte sa ma prečo ju mám v 2 zväzkoch, proste to tak je), Nahých a mŕtvych od Maillera a Náš nešťastný vesmír od Scarlett Thomasovej.

Ale ja nie som len knihomoľ-intelektuál, ale aj prost(ovlas)ý plebejec, takže robím i menej epické veci. Dnes som opäť pozerala Diabla nosiaceho Pradu a bolo mi fajn, hoci je to jeden z tých filmov, pri ktorých vám IQ klesne o 10 bodov, ale aspoň sa netrápite globálnymi problémami a ľudia sú tam pekne oblečení a bohatí. Chcem sa opäť vrátiť ku kresleniu a celkovo k tvorbe. Uvedomila som si, že starnem a že už skoro vôbec nechodím na sociálne siete, čo znamená, že mám omnoho viac času (relatívne) a ten využívam na robenie ničoho a premýšľanie o všeličom.

Pri pozorovaní sveta som si všimla, že ľudia kupujú samé sračky v peknom obale a že všetko je o marketingu ("a o peňázoch a filozofii a súcne"...). (Slovo kupovať môžete nahradiť aj inými slovesami, napríklad obdivovať, žrať, túžiť po.) Čím je napríklad obyčajný žihľavový šampón za 2 eurá horší od 10 eurovej eko bio fair trade emulzie na vlasy z Body shopu? Chápete, čo tým chcem povedať? Že to, čo je drahé, ešte nemusí byť kvalitné. (Výnimkou je lacná mozzarella z Tesca značky Tesco, 2+1 zadarmo, tú nekupujte, je to fakt zlo, ktoré nechcete.) 

Je náročné nájsť niečo kvalitné a preto je úplne prirodzené, že keď to nájdeme, stane sa to pevným subjektom a súčasťou nášho života. Kľudne si to prirovnajte k overenému starému priateľovi, ku ktorému sa pravidelne vraciate, pretože pod povrchom je kvalita bez ohľadu na spotený a dobitý obal. Svet je z veľkej časti shitný a hnusný a ak si chcete byť istí, že máte niečo kvalitné, musíte si to urobiť sami. 

Skúste si spočítať, koľko času strávite čistou konzumáciou produktov, ktoré vytvorili druhí. Nemyslím jedlo, ale hudbu, knihy, filmy, časáky. Koľko času obdivujete ľudí, ktorí robia niečo, čo sa vám páči, zatiaľ čo vy sedíte na zadku a prijímate ich dielo namiesto toho, aby ste niečo vytvorili a dodali tým hodnotu sebe ako ľudskej bytosti? Výhovorky typu nemám čas alebo nie som dosť dobrý/á sú blbosť, ktorá nestranného poslucháča privedie akurát tak k monológu o prioritách, ktorý budete pociťovať ako stúpanie na otlak z topánok. 

Takže keď idete budovať vašu značku (a nemusíte si zrovne zakladať kapelu alebo cheescake-áreň, proste tá značka ste vy) (haha, teraz sa hrám na múdru), mali by ste mať na pamäti, že nesmiete nič podceniť. Musíte sa hecnúť a priviesť vaše dielo k dokonalosti po formálnej aj obsahovej stránke. Či už budujete blog, alebo inú vec, zbytočný vám bude dokonalý layout, ak mu nebude zodpovedať váš prístup. (To s layoutom bola metafora.) Príťažlivosť ide zvnútra a premieta sa navonok. A touto múdro znejúcou vetou končím a idem pokračovať v nečinnosti, veď hore som písala, že v tomto tropickom týždni iba lemrím a dopĺňam tekutiny.


1. Inak, neviete o nejakom voňavom nelepkavom spreji na vlasy?
2. Kde sa dá z symbolickú cenu zohnať striptérska tyč?

32 komentárov:

  1. Veľmi dobré napísané. A vieš čo máš pravdu. Moja mama sa drží pravidla: Čo drahšie, to lepšie, (ale iba keď ide o ňu :D Mne topánky drahšie jak 40e nekúpi). Napr.: Kúpila si krém na vlasy proti tepelnému poškodeniu za 25e z kaderníctva a ja za 3e z drogérie a som spokojnejšia. Všetko je to len o marketingu.

    1. Skús regeneračné spreje, niektoré mi prídu celkom fajn.
    2. Aj mňa by to zaujímalo:D

    sunrise-e.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. waw, to máš teda dobrú mamu :D ale mne napríklad ten lacný šampón robí najlepšie vlasy, tak preto si ho kupujem:D

      Odstrániť
  2. Všechno je jenom o marketingu. Já si pořád dokola kupuju to samé, i když to má hnusný obal nebo je na to trapná reklama. Ale vím, že mi to vyhovuje.
    1) To nevím, moc tyhle věci nepoužívám, moje vlasy snad ani nežijou haha
    2) Na netu to určitě najdeš, kdyžtak mrkni na stránky nějaké sexshopu :)))
    Тнє ∂ιαяу σƒ ριєяєттє on WordPress
    Тнє ∂ιαяу σƒ ριєяєттє on Blogger

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mňa nákupy strašne nebavia, tak preto si stále kupujem to isté a neviem si predstaviť, že by som v drogérii bola dlhšie ako 7 minút:)

      Odstrániť
  3. I have a crush na tvoju myseľ, fakticky a aj keď nekomentujem veľa, žeriem ju/ťa..
    Neprestàvaj
    2. Ebay? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. omg, ja ťa žeriem odkedy bloguješ a teraz sa trošku hanbím a teším že ma čítaš, mám úsmev od ucha k uchu, takžee zmĺknem a posuniem sa ďalej :)
      :D

      Odstrániť
  4. aj ja som ti chcela povedat ebay, alebo v sekaci :D alebo obehni strptiz kluby, ci nerenovuju... :D
    moja mama robi marketing a ja cely zivot pocuvam ako reklama ovplyvnuje a tvrdim ze mna ne, ale asi naozaj ovplyvnuje, lenze teraz nemam telku takze ju nemusim pozerat. ale vies co, ako moze nejaky obyc sampon stat dve eura, neni to vela? len tak na margo... :D
    inak ja viem robit brutalne cheese-cakey (omg ako sa pise plural?) lenze mna bavi ich iba piect a moju cheese-cakekaren by musel niekto spravovat lebo ekonomicke veci neznasam :D a potom by ma urcite dobre ojebali uctovnici ako vo filme darebacikovia od woodyho allena...uf.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja našu telku doma ani neviem zapnúť, ale minule som mala pri upratovaní pustený nejaký (asi) zábavný program, kde aziati prekonávali rôzne prekážkové dráhy a celé to bolo ladené v štýle počítačových hier typu supermário. komentátor mal hnusné reči a pointou bolo, že v cieli vyhrajú nejaké ceny, ale nakoniec sa tam nikto nedostal a posledný záber bol na smejúcich sa súťažiacich vyliezajúcich z nejakého bahna či čo...:P vždy pi takýchto reláciách mi napadne, že akí ľudia sa tam preboha hlásia:P

      no ale reklama ťa ovplyvňuje všade, veď už len nastúpiš do mhd-čky a tam sú letáky, ideš po ulici a vidíš billboard. ja som napr. celý minulý rok v bratislave sledovala veľkú reklamu na freyville a viem že na tie farebné náramky nemám, ale túžba je už vo mne zakorenená. :D (vodu kážem, víno pijem?)

      Odstrániť
  5. Ja presne tiez pozeram Pretty Little Liars, lebo su tam vsetci taki farebni a pekne obleceni. A hovorim si, ze chcem mat take alebo onake vlasy, alebo ze kde kupila taku super kabelku. A je mi jedno, ze je to jednoduchy serial pre nastrocnych, nic nie je lepsie ako sa bez narocnosti pozerat na peknych ludi :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Teraz nechcem aby to vyznelo, ze som si neprecitala clanok cely, precitala zaujimavy nazor, ale vyjadrim sa ti len k tvojej otazke- onavy a nelepkavy sprej na vlasy Loreal Elnett jednoznacne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hej?? ja sa v tomto veľmi nevyznám, ale voňavé vlásky sa mi páčia.

      Odstrániť
  7. prvé dva odseky sa príliš stotožnili s mojim životom, až som sa zľakla :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak si mala na mysli to s knihami, tak ti poviem moj poznatok: ked 2-3 dni nemas pristup k technologiam, uvedomis si, ze knihy su aj tak lepsie a naplnajucejsie:)

      Odstrániť
  8. Velmi dobre napisane, uz dlhsie citam tvoj blog, pises skvele! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A este mi napadlo, tiez citam celkom dost, ale vzdy len jednu knizku, ked som bola mladsia citala som kludne aj tri alebo styri naraz, teraz to uz nejako nezvladam. :D ;)

      Odstrániť
    2. Ja to mam zas uplne naopak, pred par rokmi som citala jednu knihu za druhou, niekedy aj 2-3 tyzdenne, ale nikdy viac knih naraz. Teraz sa to bohuzial zmenilo, snazim sa dohnat zameskane a kedze nemam vela casu, tak si vyberam co najkvalitnejsie knihy..:)

      Odstrániť
  9. pekne píšeš

    http://myprettyblog48.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  10. !! :)
    a k jednotke. neviem ci je na vlasy. ale ja ho používam na vlasy. je z oriflejmu http://gb.oriflame.com/catalog-images/product/global/23958_1.png a vlasy pekne voňajú. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. kks tie naramky freywill som uz davno videla v nejakom casopise a odvtedy ich chcem!!!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ten název blogu mě dostal!!:D O knihách mi ani nemluv.. Dřív to bylo "co jeden den, to jedna kniha". Dnes: co jeden den, to stále ta samá rozečtená kniha. Ale vlastně kecám, mám jich hned několik:/:D
    A jinak Ďábel nosí Pradu patří mezi mé oblíbené:D Ano, taky mám jinak raději dramata k zamyšlení, ale tohle je vážně skvělá oddychovka. Jinak souhlas.. to dražší nutně nemusí být lepší, i když dnes si to spousta lidí myslí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Suhlasim, bolo by hlupe keby sme stale vsetci boli artovi ludia co odsudzuju filmy o mode, pretoze nie su dostatocne hlboke :D

      Odstrániť
  13. tu annu kareninovu som aj ja mala v 2 zvazkoch :D takze , chapem :) nedocitala som, nemala som energiu na jej zozieranie sa. z ruskych autorov ma skor zaujal Turgenev: Otcovia a deti. naozaj mozem len odporucit.

    a v poslednych dnoch som sa vratila k detskemu citaniu: Stare grecke povesti a baje, a priznavam sa, naposledy som to citala ako dieta, ale ako dospela v nom tiez vidim iste caro a vnimam kopu veci inak :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Taky bych celé dny ležela a četla si :D A to takové období nemívám často :P Jinak nelepkavý sprej by mohl být nějaký od AVONU a ta druhá otázka.. no to vážně nevím :D Co třeba OBI? :D
    . . .
    Dreamer Clara^^
    http://dreamersuniverse.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Má četba také uvadá. A je mi to moc líto. Můžu se vymlouvat na to, že okolní svět na mě moc tlačí a reaálný svět je nesnesitelně těžký na naše duše. A proto po dlouhých večerech koukám na filmy onoho typu, kde mé IQ klesne o oněch 10 stupínků. Oddychovka. I přes to, že mým oblíbeným žánrem jsou životní dramata. Ale možná to bude tém, že naše životy jsou dramata a já netoužím po dalším v několika minutové verzi.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. napísala si mi, že ma miluješ za môj prípevok. och, práve ti tvoju lásku opätovávam <3. pekne si to napísala a donútila si ma opať sa nad sebou zamýšlať

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Moc hezky článek !!!:) je vidět, ze je od srdce napsány :))
    Přijde se mrknout take ke me budu rada :

    www.olivains.com

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Zblbnout lidi je prostě hrozně jednoduchý a klidně je přesvědčíš ke koupi šuntu, který nepotřebují a ani nechtějí. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. úžasne napísané, tiež teraz prestávam čítať, čítam stále menej :/
    BeeKey

    OdpovedaťOdstrániť
  20. A nestačí obyč tyč zo železiarstva?

    OdpovedaťOdstrániť
  21. mna zaujal ten treti odsek. nikto sa este nevjadril k tretiemu odseku. ci? rada fotim. ale cim viac si pozeram prace inych fotografov/iek, tym menej fotim, hlavne ak najdem niekoho dobreho ktory mi zoberie moje fotosebavedomie (a ani o tom nevie, hrozne, nie?)

    OdpovedaťOdstrániť