štvrtok, 5. decembra 2013

Záludná otázka

Spýtala som sa ľudí, ku ktorým cítim priateľstvo a obdiv, čo ich robí šťastnými. A toto mi povedali: 
  • Šťastnou ma robí, keď sú ľudia ľudskí.
  • Šťastie je pre mňa stav duševnej pohody, dlhodobejší sled pozitívne sa vyvíjajúcich udalostí.
  • Úprimní priatelia, delenie sa o šťastie s inými, lebo zdieľané šťastie sa umocňuje. 
  • Život, pohyb, spev, láska, dobrý humor, čistá myseľ a hlavne spoločné úsilie hŕstky ľudí, ich aktívna spolupráca
  • Moja rodina, priatelia, hudba, príroda, životná energia.
  • Viera, ale ozajstná, žiadne nanucovanie dogiem. 
  • Poznanie, že život je dar a že sme boli stvorení pre slobodu a lásku. 
  • Ticho, modlitba, adorácia. 
  • Nádej, že všetko bude dobré a že všetko je tak, ako má byť. 
  • Napĺňanie poslania, rast, sebazdokonaľovanie sa, rozvíjanie talentov. 
  • Úsmev a smiech, estetično, zmysel pre krásu. 
  • Umenie, ktoré sa neskrýva v galériách, ale je všade navôkol. 
  • Kreatívny prístup k veciam, robenie vecí inak, odbočenie od stereotypu. 
  • Zvieratá a krásy prírody. 
  • Učenie cudzieho jazyka. 
  • Knihy. 
  • Detská nevinnosť. 
  • Vnútorný pocit pohody a vyrovnanosti, ľudia oplývajúci prirodzenou radosťou a všetky všedno-nevšedné maličkosti.
  • Vianočná atmosféra.
Čo robí šťastnými vás?





   

11 komentárov:

  1. napríklad teraz, že tu niekde sú ľudia, s ktorými zdieľam názor, aj keby to malo byť len na túto jednu vec :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné ...
    Jen těžko říct .. teď mě může činit šťastnou tamto a ono za pár let to bude úplně něco jiného. Životní podmínky nám určují, co nám chybí ke štěstí a vždy se něco najde, co to štěstí naplní. Jako bych měla snad i strach říkat nahlas, z čeho jsem šťastná, aby to nezmizelo ..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja hovorim, že netuzim po šťastí ale po pokoji, po duševnej vyrovnanosti. Šťastie je len príznakom toho. To dosiahnem ked mám zo seba dobrý pocit, teda som kreativna, niečo sa mi podarilo a ked sa obklopujem krásou. A krásne môže byť naozaj všetko len sa na to treba pozrieť z prislusneho uhla pohľadu. A este samozrejme, ked cítim, že som milovaná a milujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To je mile a pozitivni, takove adventni zamysleni :) Me udela stastnou kazda malickost, v koru prakticky vsechno vyjmenovane v tvem clanku (krome viry atd.), ale na denni bazi se treba uz tesim na snidani a kavu, na polibek, na hodinu jogy. Jsem stastna, ze si muzu precist nove vydani Elle, koupit darky k vanocum, kazdy den si proste najdu neco :) Krasny patek!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. úplne s tebou súhlasím, mňa tiež tešia také všedné maličkosti, ktoré spolu vytvárajú pohodu:)

      Odstrániť
  5. Anonymný6.12.13

    přeposlední <3 boží! btw souhlas se všemi

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pre mna je to dost o mojom pristupe k zivotu. Naozaj sa uprimne radujem aj z malickosti, nevyvolavam zbytocne hadky a konflikty, riadim sa tym, ze co das to dostanes, ak je to v ramci mojich moznosti snazim sa ludom pomoct, zbytocne sa nestresujem z niecoho, co viem, ze nemozem ovplynit alebo zmenit a tak by som mohla pokracovat dalej ale hlavne by som teda napisala aj to, ze som sa naucila mat rada samu seba a som omnoho vyrovnanejsia. Proste som sa rozhodla byt stastna, zacala som sama od seba, zmierila som sa so svojimi nedostatkami a tak nejak to funguje. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno, presne! je veľmi dôležité chcieť byť šťastný a ono sa to naozaj dá. človek si musí povedať: odteraz. a potom to ide veľmi ľahko:)

      Odstrániť
  7. Asi to, že milujem a som milovaná a všetkých, ktorých milujem sú zdraví :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Asi to, že milujem a som milovaná a všetkých, ktorých milujem sú zdraví :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Napr teraz ma robí šťastnou to, že mám na terase sneh :) ráno o 5:16 som bola šťastná z toho, že som si po 25 hodinách ľahla do postele pod teplú perinu a mohla som sa pritúliť k môjmu najmilovanejšiemu..ráno (o jednej na obed) ma urobilo šťastnou to, že aj v 23 rokoch som si v topánkach našla mikulášsky balíček so sladkosťami...zajtra budem šťastná z toho, že po takmer 4 rokoch bývania v Bratislave budem mať na byte vianočný stromček a privodím si tak trochu radosti do tohto predzápočtového/zápočtového/predtermínovoskúškového obdobia...najviac som ale šťastná z toho, keď môžem mať duševný pokoj, žiadny stres z toho, čo všetko ešte musím zaplatiť a koľko peňazí mi ešte chýba, keď sú rodičovia a malý brat v pohode, babkovci, dedkovci a najmenší bratrancovia zdraví...a tak...

    OdpovedaťOdstrániť