nedeľa, 12. januára 2014

Psychománia

Nemôžem spať bejby, stále na teba myslím. Spomínaš si na Casablancu? Spojení sme sa objímali každú noc. Cez otvorené okná k nám vial spev kohútov a hrdličiek. Šepkal si mi, že som komplikovaná ruská štetka a že ma miluješ. Potrebovala som ťa ako dieťa svojho otca. Vravel si, že som tvoje zdrogované mačiatko, keď som sa smiala na tvojich lacných historkách a smiešnych jamkách na lícach.

Spomínaš si na svätenie jari? Nohy sme mali vlhké od nočnej rosy a vlahý vzduch od rieky nám šteklil hrdlá. Naša svadba bola malá a pred obradom si mi bozkával bruško pod šatami zdedenými po tvojej starkej. Aby sme si dávali pozor, nech sa z toľkého šťastia nezadusíme.

Tvoj nadšený hlas bolo počuť už od dverí. Kúpili tvoj nápad a mohli sme sa presťahovať do nového domu na predmestí. Tancovali sme v kuchyni bez hudby, telo na telo. Voňal si ako kardamón. Áno, to je tá správna vôňa. Objímal si ma zozadu a ja som zatiaľ miešala omáčku fialovej farby a stredne hustej konzistencie. Sušené slivky sa povaľovali na vintage drevenej doske obloženej novinovým papierom. Zvyšok kuchynského pultu bol zaprataný všakovakými sklenými miskami s korením.

Za oknami poletovali prvé snehové vločky. Mali sme už tridsať rokov a pľúca kvalitne zničené kubánskymi cigarami. Chodili sme uzimení a zhrbení a každé leto sme sa mesiac váľali na Costa Rice. Do práce, z práce, z jedného dôležitého stretnutia na druhé.
  
Hrával si poker a chľastal whisky za ukradnuté prachy, zatiaľ čo ja som bdela pri tvojom synovi a moje vlasy beleli. Skláňal sa ku mne a perami mi prechádzal po holom krku. Včera si mi v hneve ostrihal vlasy. Spočiatku ma to rozrušilo, no potom si povedal, že stará žena už nepotrebuje parádu. Určite si mal pravdu, bol si predsa o toľko rokov múdrejší.

Najmilší môj, to nie ja som podpálila tvoj dom. Každý vie, že som dobré dievča. Mám to aj v mene. Nikdy sa nehnevám. Už na to nemyslím. Cigareta na tri hlboké ťahy mi spadla na zem, ostala nepovšimnutá...

A to Matkin povedal, že vraj nasraté ženy neodpúšťajú.



7 komentárov: