utorok, 14. januára 2014

Spolu-bidlá vol. 1

Možno som sa ešte nezmienila, odkiaľ beriem peniaze na všetky moje výmysly. Robím preklady z a do španielčiny. A pretože dnes musím písať záverečný preklad do školy, ktorý robím zadarmo (jak otrok) (teda, ehm, za dobrý pocit a nič neznamenajúci titul), rozhodla som sa napísať vám niečo o ľuďoch, s ktorými tento rok obývam podkrovný byt na Virgin Boulevard. A o veciach, ktoré ma na nich štvú. 

Mal by mať človek právo na kúpeľňu? Moji spolubývajúci, L. a D. (pre účely tohto postu ich budem volať Krtko a Jogi, pričom Krtko je dievča a Jogi chalan) sa každý večer sprchujú spolu. Nie, nemilujú sa tam. Proste spolu vykonávajú večerné hygienické potreby. Aj tie veľké. 

Ehm, vlastne už veľmi nie. Dialo sa to v skorších časoch, keď sme s K. započali našu rapovú kariéru. Krtko a Jogi sa do kúpeľne zvykli zatvoriť v čase od 22. hodiny a pobudli tam minimálne 90 minút. Whatever. Keď Krtko a Bubu varia, varia vo veľkom, napríklad obrovský hrniec plný cestovín, ktorý by priemernej štvorčlennej rodine vystačil asi na tri dni. Chlapec má asi 2 metre a je výnimočný tým, že som ešte nevidela veľkého mladého muža, ktorý by bol pod papučou v takej miere ako on. Kedysi (čítaj: v septembri) sa so mnou a K. zvykol rozprávať a bol vtipný, ale odkedy prišla Krtko, už nikdy nás nepočastoval svojou prítomnosťou. Asi mu zakázala komunikovať s nami na priateľskejšej báze a povedala mu, že sme sprosté a divné :) .

Môj muž po 24 hodinách so mnou vyzeral takto (za hudobného sprievodu Lany Del Rey) (za toto mi dá určite do po zadku, keď sa najbližšie meetneme):



ale na rozdiel od Krtka, ja môjho chlapa

  • nekomandujem za maličkosti.
  • nesprávam sa ako jeho matka.
  • mám lepšiu prácu ako hostesing.
  • pri varení som kreatívna a nikdy by som mu neurobila na obed hrniec suchých cestovín.
  • som sexy, bystrá a nepozerám stupidné seriály.

Krtko a Jogi majú veľmi divný hudobný vkus. Počúvajú divné techno, Miley Cyrus, Katy Perry a Mc Erika and Barbaru. Keď im to šmakuje, aj 4 krát po sebe. Ich izbica sa nachádza vedľa kuchyne, avšak keď Krtko natiera Jogimu chlieb, zakaždým naňho zvrieskne, či chce tenký alebo hrubý krajec. Nikdy nesexujú, len sa bijú, on ju týra a ona po ňom kričí. Filmový sa minule spýtal, či nemajú nejakých kamarátov, ktorí by im povedali, že sú úplne mimo. No nie, nemajú. Sú to tie typy ľudí, ktorí nie sú schopné robiť nič poriadne a sú odkázaní na to, aby celý život niekoho ojebávali. A sú od nás starší, ale sú hlúpi a neschopní doštudovať školu v riadnom termíne.

D. je náš ďalší spolubývajúci. Je to športovec so zvláštnymi stravovacími návykmi. Napríklad, snaží sa schudnúť, hoci jeho telo je kosť a svaly. Ale inak nie je až taký zaujímavý a ani mi na ňom nič nevadí, takže ho tu nebudem dissovať a hasiť, čo nepáli. Navyše, teraz šiel na 3 mesiace preč a minulý týždeň sa na jeho miesto prisťahoval nový chalan. Zatiaľ sme moc nepokecali, ale pôsobí príjemne a mal červené oči, takže sa možno spriatelíme a budeme mať prístup k nejakým drogám :) Wrrrr!

J. je Mr. Sociable. Stále chce ísť so mnou a s K. na sushi, na punč, a predpokladám, že ak by sme mu spomenuli, že sme boli na joge, chcel by ísť aj tam. Má malé nohy a zvláštny zvyk - vždy, keď sa vráti z práce alebo zo školy, topánky si nechá položené pri vstavanej chladničke. Zvyčajne ich tam ponechá hodinu alebo dve a až potom si ich uprace do skrine na to určenej, ktorá je, mimochodom, hneď vedľa.

Vo svojej izbe má imaginárne čelo postele. Imaginárne preto, lebo je na stene nakreslené. A je to zvodca. Za naše spolubývanie si síce ženu priniesol len raz, ale báli sme sa, že sa prebúra do našej izby. S K. si myslíme, že to bolo tým, že svoju opitú korisť o to imaginárne čelo aj priviazal.


Náš rozhovor na druhý deň ráno:

Chérie: Tak čo, ako bolo na beániách?
J. (fičúrsky úsmev): Super, ako každý rok!

Možno je to jeho tradícia. Raz za rok. Každý rok. Viete ako. 

Inak, J. je dobrý. Hrá na gitare a keď hrá, hrá veľmi dobre. Často si pred raňajkami a po večeri zanôti nejakú baladu. Čo je však smutné, včera sme sa videli naposledy. Dnes odchádza a na jeho miesto prídu noví spolubývajúci. Asi by ma nemali ničím nasrať, lebo o nich napíšem. Cha!


PS: Posledným Spolubidlom s veľkým S je K. Je úplne super, najlepšia spolubývajúca na svete. Má rada patológiu, Boba Dylana a má veľa krémikov na tvár, ako ja. To ona priniesla do našej izby lebku, ktorú máme teraz položenú na skrini medzi klobúkmi a mojím kvetovaným venčekom. Neviem si predstaviť lepšiu spoubývajúcu. Napríklad, bez nej by som nevedela, že zatiaľ čo pred sto rokmi mali muži v 100 ml ejakulátu 10 miliónov spermií, dnes majú už len 1 milión, a to je už čo povedať! Dúfame, že v septembri bude tento byt náš a vyberieme si vlastných spolubývajúcich, ktorí budú milí a nebudú zaberať veľa miesta v kúpeľni. Napríklad nejakí nie-metrosexuálni gayovia. Kto sa hlási? :D


Aké máte vy skúsenosti so spolubývajúcimi?

29 komentárov:

  1. zjavne sa máš veselo :D a to čo je za byt, že je vás tam tak veľa? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to veľký byt, sú tu 4 izby, tak preto:)

      Odstrániť
  2. Bola by sranda s tebou bývať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vás je tam jak malých psů :D
    Já mám 4 roky jednoho a stejného spolubydlícího... ale bydlet v nějakém párty bytě se spoustou lidí bych aspoň chvíli chtěla. zkusit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. my tu až tak nepártyujeme:) resp. nie spolu.

      Odstrániť
  4. moc jsem se pobavila článkem a krtko s jogi jsou faaakt podivíni..zatím jsem ještě s nikým nebydlela (kromě rodiny), protože studuju ještě na gymplu..ale uvidím, co přinese výška :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jo a nechci rýpat, jen v odstavci na fotkou jsi namísto 'naposledy' napsala 'napostedy', tak jen ať o tom víš :)

      Odstrániť
    2. ďakujem za opravu, občas sa stane hlúpy preklep, keď človek píše rýchlo:)
      ja som prvý rok na výške bývala na intráku a už by som asi nechcela, lebo v Bratislave je to dosť bieda. pleseň, špina a tak :D

      Odstrániť
  5. A bude aj vol. 2? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno, keď ma niekto nasrdí:)

      Odstrániť
  6. Anonymný14.1.14

    HAH pobavila som sa! K. sa javi ako totally nerd alebo ako nejaka cudna postavicka z kriminalky miami resp. kosti, nosi hrube ramy na okuliaroch a skolsku aktovku?ale ne-hate-ujem,len mi to tak priiiide.a najviac ma pobavil ten parik,aspon mate srandu,my mame na byte party zeny,pracujuceho chlapa a to je vsetko,nic extra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nenosí, ma viac šiat ako ja:D :)

      Odstrániť
  7. Anonymný14.1.14

    Ahoj, ako si sa dostala ku prekladaniu?

    Mira

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ked som este byvala v Brne, tak vo vedlajsej izbe sme mali bordelarsku baletku, ktora si varila "kure na paprice" v mikrovlnke. Bol to najvacsi smrad, aky som kedy zazila a ona to dokonca este aj jedla! A ked sme jej povedali, ze by tiez niekedy mohla upratat, tak sa rozplakala, ze ma toho vela v praci a skole...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. minulý rok na intráku som si zažívala podobné slasti. mäso so zaváraninového pohára bola tá jemnejšia alternatíva... a nedalo sa tam vetrať, lebo som bývala na bunke a kuchynka bola v strede:D

      Odstrániť
  9. Anonymný14.1.14

    Napíš článok o tvojom mužovi (ak som to pochopila správne a máš nového priateľa) v podobnom duchu. Ak bude z jeho strany odozva kladná, je to ten pravý! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. po 5 rokoch na stredoškolskom intráku som si povedala, že chcem trochu súkromia...prvé dva ročníky na vš som bývala v 4 izbáku, ktorý si kúpil bratranec s jeho novomanželkou, bývala tam s nami ešte novomanželkina teta a sestra mojej kamošky a bolo to aj na 4izbák dosť :D tretí ročník sme sa už aj s mojím Milovaným a druhým bratrancom nasťahovali do voľného tetinho bytu, nooo a už 7 mesiacov bývame v mojom obľúbenom byte druhej tety s veľkou terasou sami dvaja :) dúfam, že tu pobudneme aspoň dva roky, kým sa dohodneme, kde chceme bývať, keď skončím školu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to máš super, že máš vysnívaný byt s Milovaným a ste tam sami:)

      Odstrániť
  11. Haha, mate to veru vesele. :D S Krtkom a Jogim by som asi mala celkom problem vydrzat (inak ako ste zistili, ze sa v tej kupelni spolu nemiluju? :D), ale teda celkovo taketo spoluzitie s vsakovakymi ludmi by na isty cas nemuselo byt zle. ;) Ja som nikdy nieco take nezazila, takze len sprostredkovane od kamaratov z BA intrakov pocuvam prihody o bordelarskych/vecne nahych/vecne opitych/sebeckych/neprisposobivych spolubyvajucich. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. zistili sme to sluchovým pokusom. lebo to dievča zvykne v kúpeľni spievať a okrikuje ho aj tam. slovami, aké sa vylučujú s intímnymi aktivitami:)

      Odstrániť
  12. S bývalou spolubývajúcou sme zdieľali jeden priestor 4 roky. Niekedy to bolo horšie, niekedy lepšie, ale väčšinou úplne skvelé :)
    Zato na kočky bývajúce vo vedľajších izbách sme už toľko šťastia nemali. Jedna permanentne zabúdala klopať, takže vznikli zaujímavé situácie (spolubývajúca s priateľom milujúci sa a ona v dverách a tak), druhá zase stále sedela v strede kúpelne na zemi a učila sa (niekdy aj s počítačom) a tak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to muselo byť riadne psycho, haha :D

      Odstrániť
  13. umieram :D a dakujem bohu za svojho spolubidla, ktory mi skrabka chrbat, cakava ma obcas s vecerou a este ma aj ine vyhody :D ale prosim si aj dvojku k tomu clanku, hlavne o tych dvoch!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to dost mozne,ale pockam kym sa toho nazbiera viac:)

      Odstrániť
  14. tvoj blog čítam miesto kníh ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  15. ja som na temu spolubyvajucich napisala aj clanok - http://saschanitra.blogspot.de/2012/04/spolubyvajuci.html . odkedy som byvala s bigotnou katolickou, co nesplachovala po velkej a zrala cestoviny ez omacky a susila cajve vrecka na radiatore a potom ich znovu pouzila, ma nic neprekvapi.

    OdpovedaťOdstrániť