nedeľa, 5. januára 2014

Účelný minimalizmus vs. rárohy

Okrem iného 

som sa rozhodla

že:

vyhodím všetko, čo nepotrebujem/nepoužívam a urobím si poriadok vo veciach. A tak som začala písacími potrebami. Modrooká Líška si na doučko niekedy zvykne priniesť fixky. Alebo sú to zvýrazňovače? Nie som si istá, ale majú obal, aký mali detské fixy, keď som chodila na ZŠ. No vážne, kto ich dnes používa? Ja si sťažka prinesiem pero alebo pentelku. Hamba mi. V škole niekedy otravujem spolužiakov, aby mi požičali nejakú písaciu potrebu. Ich stuff potom končí u mňa a ak sa mi zapáči, nikdy ho nevrátim. Moja mánia zašla tak ďaleko, že mám doma milión modrých/čiernych pier. Z toho mnohé nepíšu alebo píšu zle, alebo ich farba ja divná, etc. A potom sú tu zvláštne kategórie farebných pier, zvýrazňovačov a skoro vypísaných strieborných/zlatých/cyklaménových centropenov, ktoré "určite raz použijem, napríklad keď budem písať menovky na vianočné darčeky." Určite to všetci poznáte. Jeden by neveril, že človek sapiens píšuci môže mať takéto problémy.


Do pozornosti dávam horný obrázok: 1. náplň do už neexistujúcich vysúvacích farbičiek, netuším kde je im koniec, nie som si dokonca ani vedomá, že by som niekedy vlastnila vysúvacie farbičky. 2. žltý zvýrazňovač s Disney princeznou z rozprávky Kráska a Zviera.

A mrzí ma, že ste si prečítali celý ničnehovoriaci odsek o perách, možno nabudúce napíšem o pérach, nie že by som ich v mojom krátkom živote postretla veľa, tě péro!

Bola som u Filmového. On sa ma stále pýta, čo ma inšpirovalo k čomu. Pýta sa to vždy po tom, ako mi pustí nejaký film, alebo po navštívení ľubovoľnej kultúrnej aktivity. Tak vám poviem, čo ma inšpirovalo a vyburcovalo k aktivite, ale pôjdem na to obkľukou. Ten muž má vo svojej izbe má asi 3 kusy nábytku, na uber (d)obrej posteli čierne návliečky, na stole počítač, v policiach knihy a starostlivo poukladané výtlačky Forbes, v kúte izby bežky a v druhom snowboard(?). A nič iné. Žiadne rárohy. Naproti tomu, já mám v mojej domácej izbe veľa blbostí. Všade sa povaľujú krémy na tvár (denný, nočný, očný), laky na nechty, obľúbené pohľadnice, zápisníky, obaly od žuvačiek, nabíjačky od rôznej elektroniky, fľaše s vodou, 2 kefy na vlasy, papiere, etc. V posteli som istú dobu mávala pero, až do jedného rána, keď ma skoro zabilo prepichnutím hrudného koša a zapichnutím sa medzi rebrá. Bola by to bolestínska smrť. V poličke mám vysoké semišové lodičky, ktoré si obujem asi 4 krát za rok, ale milujem ich a musím ich mať na očiach. A na parapetnej doske mám zlatočiernu kabelku. (Bože, kto potrebuje mať na okne kabelku??? Je so mnou niečo zle?) Ďalej tu visí lapač snov (ktorý mi lapá akurát tak spánok) a mnoho bižutérie, ktorá sa mi páči, ale nikdy ju nenosím, lebo mi prekáža v bežných denných činnostiach. Asi som divná, ale prekáža mi, keď zo mňa vytŕča niečo iné ako miniatúrne perlové náušnice. Toľko o rárohách. V bratislavskom byte tomu nie je inak. A vynásobte si to dvomi, lebo K. má tiež rada parádu. 

Teraz som sa už rozpísala, ale dostala som sa kam som chcela, a to k vete: Chce to radikálnu zmenu. Okrem toho, že si v letnom semestri odmietam založiť zápisník na každý jeblý predmet a budem mať len jeden zošitík si vyhradím spešl krabicu na kozmetiku a všetko čo mi netreba rozdám chudobným/odnesiem do spoločnej skrine na chodbe, muhahá. A prvým krokom bolo vyhodenie všetkého čo nepíše/nepotrebujem/nepoužívam/je gýčové. That´s it.

A to bol dlhý článok o tom, čo sa dalo napísať dvoma vetami. Alebo aj krátky príbeh o tom, ako som si ponechala len tie najnevyhnutnejšie písacie potreby, na ktoré už nepotrebujem čínsku škatuľku z Malajzie, ale môžem ich mať na stole medzi kozmetikou. To šedé čo vidíte je riasenka od Essence, stála asi 2 eurá, mám ju už pol roka a je super, robí dlhé a objemné riasy. And this is how I do it. Watch and learn! :)


V tomto článku boli použité produkty a značky.

10 komentárov:

  1. Úsměvný článek :-) jsme na tom uplně stejně s psacíma potřebama a i dost se vším ostatním, jen prostě neni pořádně kdy udělat takovéhle práce :-) Nejmilejší boty v poličce uplně chápu, taky mám v pokoji ledaskde ledacos :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja som bola kedysi zavisla na hromadeni pisacich potrieb. Dokonca az tak, ze som ich ani nepouzivala, len som sa na ne len divala, pretoze ak som mala nejaku ceruzku s peknym vzorom, tak som ju ani neostruhala lebo som ten vzor nechcela porusit. Ale uz som uspesne vyliecena - s nezmyselnym hromadenim som prestala a v kabelke so sebou nosim maximalne dve pera. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. So šperkami som na tom podobne, mám ich kopec, ale väčšinou nosím len miniatúrne náušnice a hodinky :D Kedysi som bola maniak na písacie potreby, no dnes mi stačí iba pár pekných pier a jedna zvýrazňovačka :) Ale tiež by mi nezaškodilo vyhádzať pár somarín z detskej... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. o vyhadzovaní a triedení som už doma rozmýšľala a začala som oblečením :)) ale toto ináč topka článok

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak ale (uvádzam na svoju obranu) to sú voňavé fixky! A dostala som ich na Vianoce asi pred dvomi rokmi...takže...ehm, toľko k tomu, kto ich potrebuje a používa. A ja mám zlú pamäť a potrebujem si vizuálne dopomáhať.
    Ale inak fandím ti v snahe zbaviť sa nepotrebných vecí, ja to robievam čoraz častejšie a je to skvelé, aj keď teraz skôr rozmýšľam, čo si zoberiem do batôžka, keď sa budem za pár mesiacov sťahovať na iný kontinent...asi ma picne. Polovicu ruksaku zapracem topánkami...no proste katastrofa.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. nechceš prísť poriadky urobiť aj ku mne? :D sťahovala som sa vo svojom živote spolu cca 11x, vždy pri balení/vybaľovaní niečo vyhodím, ale stále toho máme tak veľa, že najbližšie sa budeme musieť presťahovať aspoň do 3-izbáku...a to ešte neviem, kde dám vianočný stromček s ozdobami :D ale tiež asi začnem pri písacích potrebách, mám ich oveľa viac ako v skutočnosti treba :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ajéjé! Já se teď učím a při té příležitosti jsem si taky udělala pořádek ve (vypsaných) perech. Ale v kabelce mám asi 10 prupisek, 3 tenké černé fixy, 2 modré, 4 tužky. Odhadem. Jsem bordelář a kramář na entou, a to se chci taky začít zbavovat krámů.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tak to je velice poučné a inspirativní..
    mě se o vánočních prázdninách zase doma nahromadila kopa blbostí..hlavně to, že jsem si celý pokoj překopala dost minimalisticky (aspoň na mě) mi teď pokazila rodina, protože mi dali: zvoneček (a na něm je miminko ve skořápce - mami? co se tím jako snažíš říct?), další zvoneček, andílka (a teď řekni přítelově babičce, že se ti nelíbí, když mi ho dala, protože jí mě připomínal, ha!), podtácek na pytlíky od čaje..seriously, musím to tu tak rok dva nechat a až to všichni zapomenou, tak je nenápadně odnesu..ale samozřejmě, že je nemám vytažené venku - zřídila jsem si kufřík na kýče (kam už se mimochodem nic nevejde, ups

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Poslední dodatek k celému článku mě pobavil. :D
    Já jsem pořádkumil, takže mám ve všem systém, řád a prostě vím, kde co je a vím, co ještě použiju a co ne (jde bokem nebo úplně pryč). Hotovo. :D

    OdpovedaťOdstrániť