nedeľa, 2. februára 2014

I was in the winter of my life

Poznáte ten pocit, že si splníte všetky povinnosti a pred vami ostanú voľné dni, ktoré nemáte ako zaplniť? Čítam knihy, veľa cvičím a oddychujem, ale stále vo mne driemu podvedomé myšlienky o tom, že by som mala niečo robiť, makať, plniť limity, stíhať deadlajny. Mamima mi hovorí,  že neviem oddychovať. Moja minuloročná spolubývajúca zasa stále hovorila, že je potrebné oddychovať stále, napr. aj ráno si oddýchnuť zo spánku. No každopádne, som nejaká nabudená, išla by som hocikam, niečo robiť, na výlet, alebo učiť sa niečo nové, zažívať nepoznané a nemyslím tým drogy...

Máte radi tú pieseň: ja chcem ísť vláčikom na výlet do Modry, najprv sa poškriepiť potom sa udobriť...? ...Tak do Modry nechodí vlak! Minulý týždeň, keď bolo ešte snehu len trošičku, som teda môjho muža nahovorila, aby sme sa vybrali do Modry busom. Nebolo mu treba dvakrát vravieť. Cieľom nebol Štúrov dom, ale Elesko wine park a výstava obrazov Andyho Warhola. O pop arte som písala aj v mojej semestrálke, takže možnosť vidieť ich naživo(t)  som privítala s otvoreným srdcom. Marilyn sme síce nevideli, zato Lenina áno. A mimochodom, Elesko je taká pekná veľká budova so zaujímavým kompozičným riešením a masívnymi dverami bez kľučky. Keď vchádzate dnu, cítite sa ako Will Smith v prvej časti Mužov v čiernom. S mojím spoločníkom sme miestami vyzerali ako malé decká, ktoré sú rozkokošené už len keď vidia pekne zastrihnutý živý plot. :P

No ale... to bolo pred týždňom. Teraz by som veľmi, skutočne veľmi rada opäť niečo robila. Napadlo mi, aké by to bolo žiť spätá s prírodou? Prebývala by som v zrube na samote pri lese, bez elektriny, wifi a tečúcej vody. Prala by som si v potoku a žila by som z toho, čo by som nazbierala v lese alebo čo by mi dali dobrí ľudia. Nemala by som počítač, preto by som písala na recyklovaný papier a používala by som kalamár. Och, už je to dávno, čo som napísala niečo poctivé!

16 komentárov:

  1. Och, tiež by som išla do Modry. To že tam nechodi vlak je dosť podraz ale myslím, že ked pisali text tej pesnicky tak ich nenapadlo že to niekto bude skúšať :) a možno tam len prestal vlak chodiť po konci najväčšej slávy tej skupiny. A pri tom poslednom odstavci som si spomenula na knihu, ktora presne vystihuje to čo opisujes, volá sa Dcéra snehu, čítala som ju teraz počas skúškového a myslím že by sa ti páčila! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. myslím, že v Modre nie je ani vlaková stanica, čím som prišla o ilúzie a môj výlet nebol ako z tej pesničky, ale tak...whatever :D
      a ďakujem za knižný tip, mrknem sa na ňu!

      Odstrániť
  2. Keď sa nad tým zamýšľam.. nerobím veci tak, aby som potom mala (napríklad týždeň) voľno. Musím sa to naučiť!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. chcela by som byť dobrá v oddychovaní :D

      Odstrániť
  3. Ten nutkavý pocit poznám veľmi dobre,ovláda ma už dva týždne, ale cyklicky sa mi vracia odjakživa( tiež neviem oddychovať ) :) A vlak do Modry je fakt podraz ?!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno! to sklamanie, keď si na cp.sk hľadám vlak do Modry a vyskočí mi, že neexistujú výsledky vyhľdávania:P

      Odstrániť
  4. Ja naopak oddychovať viem, niekedy až príliš. Chcela by som viac "makať", ale niekedy sa mi jednoducho nechce. Stále viac sa mi potvrdzuje, že každý túži po tom, čo nemá - ty vedieť oddychovať, ja nevedieť oddychovať.

    Nat

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hehe, teraz to znie, že som nejaká naspeedovaná veverička, ale zas nie. ide len o ten pocit, že by som sakra mala niečo robiť, ale nie je do čoho pichnúť, ako sa vraví...

      Odstrániť
  5. Elesko mi je doverne zname z poslednej tamojsej vinnej cesty. :D A ja tiez oddychujem malokedy, tak nejako som navyknuta stale byt v pohybe a niecomu sa venovat. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vlastne je dobré mať aktívny životný štýl. človeku sa potom lepšie spí :) a nestagnuje :)

      Odstrániť
  6. ze zivy plot :D
    ten pocit poznam, ale uz som ho dlho nemala, pracovny zivot sucks, neni cas na nic poriadne. a ja mam casto chut nieco robit, niekam ist a tu je toho plno, vlastne je tu vsetko, ale to je taky pretlak ze nakoniec nejdem nikam. Alebo nemam s kym. A aj tak cakam kym bude teplo, to bude lepsie. Aj ked v poslednej dobe sa lepsim a planujem ist do divadla!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som tento rok bola v divadle už 2 krát a poctivo čítam a dávam aj nejaké tie galérie a iné kultúrne a nekultúrne podujatia, za čo si udeľujem bezvýznamné plus :D asi to bolo spôsobené skúškovým, keď sa človek venuje všeličomu okrem učenia :) a držím palce v plánoch, snáď neostanú len vo fáze plánovania:)

      Odstrániť
  7. Prekvapilo ma, že do Modry nejde vlak....
    A naučiť sa oddychovať je pre niektorých ľudí z môjho okolia tiež neskutočne náročné :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. u mňa je to tak, že sa do oddychového módu nastavím až tesne predtým, ako príde nová fáza povinností, čo tiež nie je dobré :D

      Odstrániť
  8. Moc se mi líbí ta fotka, takový lišáčí úsměv. :D
    Co bych za to dala mít všechno hotové a nevědět, co dělat ... :D Spíš vše odkládám a stále odpočívám :D ...

    OdpovedaťOdstrániť