štvrtok, 13. marca 2014

Čokoládové srdiečka, víly, dúhy, transparentné jednorožce, etc.


Čo zbožňujem najviac, je posedávanie na zemi a kochanie sa krásou sveta. A presne taký deň nastal v stredu. V to dopoludnie som si totiž prvýkrát vyzliekla môj zelený leopardí kabát (znie to horšie, než je objektívna skutočnosť) a bola vonku len v tričku. Slnko hrialo moje starecké kosti a dokonca mi bolo chvíľu príliš teplo, z čoho vyúsťuje veta, ktorú si teraz v hlave vravím nadšeným hlasom: Jar je tu, milí a ľúbezní. Zima bola milosrdná, a neviem ako vám, no mne teplo chýbalo ako slnko hviezdam za svitania. Aká márnivosť je povaľovanie sa v kaviarni, keď sa dá ísť na piknik! Jar je podľa mňa plná radosti a nesie na chrbte backpack, v ktorom si ticho a vzrušene ležia šťastné milôstky. Medzi ne patrí káva so sebou s bohatou penou a čokoládovou posýpkou a samozrejme kvalitná čokoládová zmrzlina v tégliku.

Naše najväčšie highlighty sa skrývajú v poetike bežných vecí. V tom, ako sa vieme nahnevať na celý svet, tak veľmi, že cítime tlak v hlave, slabosť v kolenách a slzy v kútikoch očí. A potom odpustiť. Ako keď sa zahalíte do červených šiat, cítite zamilovanosť do života a vzrušujúcich ľudí v ňom, rozšafne odhodíte topánky uprostred námestia a viete, že ak sa svet skončí v tom momente, umriete šťastní. Šialené pocity sú zrejme tým, čo budeme milovať, aj keď už nebudeme mladí a pekní.  Sú svetlom života, v ktorom naše vyčerpané bytosti žiaria ako najcennejší diamant.

Až umriem raz, nech je to v máji,
bo v máji umrieť je len sen.

8 komentárov:

  1. krásne. tvoje myšlienkové spamovanie hreje skoro ako to slniečko ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ach ano, spontaneita, laska, stesti, momentky zivota... Tak ziju ja. A jaro, to je primo k zrozene k jeste vice radostem <3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja tiež teraz strašne žijem pre slnko! rašej sa do školy nenaučím ale idem do parku haha
    svet je proste krajší, ľudia usmievavejší, a ja zo seba zhadzujem šatstvo pomaly. najsuper<3

    OdpovedaťOdstrániť
  4. poetika beznych vecí v Nitre? och ake romanticke, normalne mi mojemesto chýba

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Při čtení tvého článku jsem se viděla někde venku, kde v šatech doslova lítám po našem parku mezi stromy a užívám si slunečného počasí a uvědomím si, že tak žiju svůj celičký život ... achjo, proč to není realitou. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Je to úlne krásne :) také,
    poetické :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anonymný13.3.14

    všetko sa mi páči, milunké, zase dievčenské, ale dve slová ma zarazili backpack a bo :D to sa už bez toho nedalo napísať? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. po tomto článku mám chuť na niečo sladké a nezdravé :D

    OdpovedaťOdstrániť