sobota, 1. marca 2014

Fragile

Hej, ozaj, už je marec. A čítali ste už Sama Marca? Ja som sa ním prelúskala dakedy cez skúškové a hoci som 80% času čítania nechápala, prečo je okolo neho taký hype, nakoniec sa mi kniha zapáčila, pretože presne vystihol tú ponurú atmosféru, ktorá prevláda v živote väčšiny mladých ľudí nevediacich, čo so sebou; a myslím, že keď raz budem mať deti, dám im ju prečítať. Lebo je lepšie prečítať si zaujímavý príbeh v knihe ako počúvať odborné PPT prednášky o tom, že pichať si marihuanu je rovnaké zlo ako sypať kokaín.

Včera som sa pri poslednom pive zadívala dolu na špičky mojich topánok. Boli v pohode, čierne, čisté a správne matné, ale napadlo mi, že by som si mohla kúpiť nejaký ochranný prostriedok na koženku, viete, taký ten, čo sa vám stále snažia nanútiť v obchode pri kúpe akejkoľvek obuvi. (Nikdy si ho nekupujem, lebo som žgrloš, radšej na tieto účely používam Niveu alebo nič. A vy? Ste poctivci alebo alternatívni?)

Keď som bola malá, môj dedko vravieval, že džentlmeni a vojaci majú vždy dokonale čisté a vyleštené topánky. Tak som sa skúsila pozrieť na topánky mužov, ktorí istým spôsobom participovali v mojom platonickom životíku. Vždy som si ich všímala a prišla som na to, že sa mi mužské topánky nepáčia. Absolútne žiadne a najhoršie sú tie s krokodílom. Tenisky sú nechutné, možno dokonca horšie, ako typická pevná bezpohlavná obuv, ktorú nosí väčšina mužov od 16 do 50 rokov, ktorú nechcem na mojom blogu opísať, lebo sa mi vnútorne prieči. Muž, ktorého z nepochopiteľného dôvodu ľúbim alebo niečo podobné, nosí topánky do absolútneho zodratia. A ak by som mala opísať jeho vidlácke nohavice, tak by ste si pomysleli, že som sa nadobro pomiatla, preto to neurobím.


Mám najlepšie nové tenisky. Po tom, ako som si dnes ráno zabehla po svoju dávku endorfínov, som sa usalašila na lavičke pri Dunajkovi a dívala som sa na trblietavú vodu, ktorá dokonca chvíľku vyzerala byť čistá. Prišla som na to, že keď svieti slnko, všetko je krajšie. Človek môže nosiť rozopnutý kabát, vo vzduchu cítiť jar a vtáčiky spievajú. Moja nálada je vtedy expanzívna, pretože mi najprv myká kútikmi úst a potom sa moja tvár rozdelí na dve horizontálne polovice. Stále mi v tej chvíli napadne španielske un buen humor, čo znamená dobrá nálada, ale mne sa tam páči to slovo humor. Lebo viete, ja sama o sebe nie som veľmi humorná a neviem ani hovoriť vtipy, no čo tam po tom.

A chcela som sa vám ukázať s mojimi novými vlasmi. Stále keď sa zbadám v zrkadle, tak nechápem, že som to ja, lebo sú také tmavé, iné. Ale nie zlé, či?

Inak som nešťastne zamilovaná, ale už som veľká a už ma nerozhodia veci, ktoré ma zvykli iritovať, keď som mala osemnásť. Radšej sa stiahnem a budem milovať veci. Cítim, ako som sa všeobecne zmenila, a myslím tým to, že už nemíňam energiu na stres, negatívne pocity a hnev. Snažím sa byť milá k druhým ľuďom a starať sa o svoje zdravie, lebo láska je prepychová vec, ale zdravie si za ňu nekoupíš.

Inak, nezdá sa vám, že si niekedy príliš pripúšťame názory druhých? Nechávame sa ovplyvniť najmenšími poznámkami od často bezvýznamných ľudí a potom sa nad nimi zamýšľame a bránia nám v slobodnom raste, lebo sme v kŕči a prestávame si veriť. Pritom diss človek zažíva každý deň. Napríklad ja od maminy za obočie, od babky za to, že nosím celý deň staré pyžamo, nejaký anonym mi hovorí, že píšem ako ženy od Evity, alebo kamarát mi minule povedal, že som nepríťažlivá, Filharmonista zas svojho času stále mrmlal, že rozprávam príliš nahlas. Možno tí ľudia majú v niečom pravdu, a čo? Mám trochu iné ideály a preferencie ako oni, čo ma nerobí menej kvalitným človekom. Neviem kedy nastala doba, keď som si všetko prestala pripúšťať k srdcu a nasadila bitch face. Nevravím teraz, že sebakritika je zlá, ale treba si určiť hranicu a vedieť, že čo je veľa, to je veľa. Ale úprimne, nechápem, prečo sa niekto takto správa, keď vie, že to môže druhému človeku ublížiť. Musí mať veľmi plytké myslenie a chudobný život, keď plytvá energiou na šírenie zlých vibrácii. Ja len... že karma.

Minule som sa s maminou rozprávala o ľuďoch, o ktorých si myslím, že sú divní a ona mi povedala, že sa mám krotiť a že aj oni si o mne určite myslia niečo obdobné. A fakt. Asi robím dosť divných vecí, drámu, všetko prežívam, občas sa samo-utrápim a tak. Potom vždy vleziem do postele a urobím zo seba zámotok, pričom si nechám len malý otvor na dýchanie. Navyše, mám neodpustiteľne veľké obočie, nosím pyžamo namiesto teplákov, píšem o vzťahoch a elektrizujú mi vlasy. Ale myslím, že každý máme taký svoj batoh, v ktorom si nesieme minulé udalosti, ktoré nás ovplyvnili a dostali tam, kde sme. A každý sa občas potrebuje schúliť. Ale nemalo by to byť často. Stačí raz za mesiac.

Bože, po tom, ako som si prečítala vyššie riadky, sa cítim taká krehká a odhalená. Zistila som, že keď mám siahodlhý zoznam povinností, tak moja grafománia nadobúda megalomanské rozmery. Dúfam, že tie informácie nikdy nebudú použité proti mne :D A mám chuť urobiť nejaký zaujímavý tag, viete o niečom? Možno by som aj natočila video ako vypijem na ex pol litra horúcej čokolády alebo si do úst napchám 100 gramovú Milku. :D 

Mám niekoľko otázok:

Je pre vás dôležité, ako vyzeráte pri športe?
Aký máte názor na mužské topánky? 

a dve bonusové:

Kam zmizli ideály? 
Existuje ešte skutočná láska?

23 komentárov:

  1. Vidno, že si bola práve behať, ten vir myšlienok :) moje sobotné predpoludnie vyzeralo asi tak, že som si najprv prečítala niečo z knihy L. M. Montgomeryovej (opisy panenskej prírody, jednoduchého života) a potom pustila povinný film do školy (pomatety človek sa túla preplnenym mestom plného komercie a bezdomovcov a strieľa každého naokolo) a hovorim si, ze ten svet je taky rôznorody, až to snad nie je možné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. na živote práve rôznorodosť tým najlepším, čo môže byť. lebo keby nám stále bolo rovnako, nikoho by svet nebavil. a keď behám, tak mi vždy napadne enormné množstvo vecí, mám pocit, že aj formulácie viet v mojej hlave sú akési lepšie, tak sa snažím zapamätať si ich. predsa len okysličená mozgovňa robí svoje :)

      Odstrániť
  2. na jednej strane nemám rada ak píšeš také siahodlhé texty lebo sa mi moce toľko rozličných myšlienok a názorov a teda neviem k čomu skôr by som sa mala vyjadriť, lebo moc kecám a nie je to krátke a výstižné a uniká podstata :D ALE, neviem aký blázon ti mohol povedať, že nie si príťažlivá, lebo si úplne mega a keby vyzerám ako ty, tak si pískam a fakt, že ti pristane asi každá farba vlasov na škále blond až tmavohnedé je isté :)
    a práve dnes sme sa s mamou rozprávali, že ja rada vyzerám až nechutne odpudzujúco pri športe aby na mňa nikto nečumel, takže nie som namaľovaná ani sexy, lebo o to nejde :D mužské topánky sú druhá vec, ktorú si všímam na chlapoch, a niektoré sa mi páčia, mám rada ak ten chlap dbá na celkový vzhľad a vie to patrične doladiť, ale páčia sa mi aj taký s rozcuchanými vlasmi a rozpadnutými conversami, ale krokodílie, lakovky a iné rádoby pajčoviny nemusím
    podľa mňa ideály nezmizli, len sú ľuďmi a udalosťami potláčané ak to človek dovolí
    a láska, neviem, je to prežitok, také niečo skutočné som ešte nezažila, ak ma trafí napíšem ti, ale ako sa poznám natoľko budem potlačená emóciami, že fakty budú skreslené :D

    toť litánie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. máš pravdu, keĎ si to spätne čítam, uvedomujem si že som to mohla rozdeliť aspoň na 2 posty. ale mala som prebytok myšlienok a musel ísť von. veď to asi poznáš:)

      Odstrániť
  3. Zaujímavý článok, aj keď trochu chaotický. Nebudem ho veľmi komentovať (ešte by si ma ohovárala ako Anonyma čo hovorí že píšeš ako ženy od Evity :D ) len ti odpoviem na otázky, pretože aj ja som mala v poslednom čase veľa otázok. Zostali nevypovedané a teda aj neodpovedané. :)
    1. poďľa toho pri akom športe. Pri skákaní do vody z vysokého mostíka sa nedá vyzerať dobre, tak isto ako aj na momentke z krasokorčulovania. Ale ak máš na mysli behanie, potom ružové tenisky sú určite správna cesta (aj ja si chcem nejaké zabezpečiť.
    2.mužské topánky sú pekné,len niektorí muži nemajú vkus a obúvajú si katastrofy. A topánky by určite mali mať čisté, jedine že by ich dali do blata ako mostík pre ženu aby si ona neušpinila ti svoje. Ale pokiaľ muž nenosí sandále s ponožkami alebo kovbojské boty z hadej kože tak je všetko v poriadku.
    3. ak slovo Ideál pre teba znamená predstava niečoho dokonalého, potom sa ideály zrejme stratili pod túžbou byť "originálny". ak je slovo ideál nejaký vysnívaný cieľ, potom ideály nezmizli, len si musíš nájsť ten svoj.
    4. áno existuje skutočná láska. Len sa treba dobre poobzerať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ich vypovedz, možno ti bude odpovedané:) alebo: kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie:)
      1. ja nie som veľmi športový typ, behanie je asi jediný šport, ktorý mi ide a ktorý ma baví... a dlho som nosila staré roztrhané tenisky, ale už prišiel čas na nové, tak som si povedala, že môžem mať v šatníku aspoň niečo pestrofarebné. ale toť vsio, lebo inak na šport nemám nič značkové, len obyčajné legíny a mikinu:D
      2. minule som na nejakom mužovi videla také šašovské špicaté topánky, ku ktorým si obliekol biele rifle a červenú bundu a nemohla som od toho odtrhnúť pohľad, tak som len fascinovane čumela a hovorila som si, aké je to creepy:D

      Odstrániť
  4. ach no teda, najlepší post za posledné obdobie od teba!
    1. Haha, keď športujem tak doma, alebo ak náhodou idem behať, tak do lesa. Čiže vtedy mi je naozaj jedno ako vyzerám.
    2. Fúha. No mužské topánky si všímam, stále! Vadia mi tie hrozné tenisky takých tých zastaralých tvarov a tie zvláštne mužské topánky čo nosia len tí, ktorým je nejako jedno (všetko).
    3. Ideály nezmizli. Len sa stratili a treba ich opäť nájsť. Tak snáď sa nám to podarí..
    4. V pondelok mám 17, na takéto otázky som ešte príliš .. decko. :( haha. Ale nie, fakt neviem, ja som ešte žiadnu lásku nezažila.

    Mám na teba otázku, čítala si nejaké fajn knihy v španielčine? Ja sa toho nejako príliš stránim (maturujem o dva roky a nejako sa potrebujem poriadne naštartovať do tej španielčiny) a čítala som zatiaľ len dve knihy, ktoré sme mali ako povinné čítanie a bolo to fakt hrozné, takže ma to neláka. Poradíš nejakú čo za to stojí?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som napríklad čítala Veronika sa rozhodla zomrieť od Coelha (on síce nie je Španiel, ale tú knihu som si kúpila v španielčine). a ak chceš originálneho autora, tak skús G.G.Márquez - Kronika vopred ohlásenej smrti:)

      Odstrániť
    2. a ak chceš tip nejaký film, tak si pozri La cara oculta (2011) v originálnej verzii, ja som ten film videla tento týždeň a dalo sa všetkému rozumieť, lebo repliky boli jednoduché a príbeh bol zaujímavý.

      Odstrániť
    3. dakujem!! z takých celkom fajn španielskych filmov som videla asi len Los amantes del Círculo Polar. Bolo to také creepy a fajn. (všetci spolužiaci potom nadávali, že to nepochopili pretože tí si radšej šestokrát pozrú veľké klišé 3 Metros Sobre El Cielo)

      Odstrániť
    4. niet začo, rada odporučím dobré veci.:) a neviem, či poznáš režiséra Almodovara, ale jeho filmy sú tiež veľmi kvalitné a ja ich mám veľmi rada. skoro vo všetkých hrá Penelope Cruz....a mne sa asi najviac páčil film Volver.

      Odstrániť
  5. Marca čítam teraz, zatiaľ celkom hardcore, ale taký fajn :) prosím choď behávať častejšie, keď potom také články produkuješ, tvoje ja rada ;)
    1. hej a príde mi to proti športovej ústave, cítim sa tak nešportovo keď sa zamýšľam nad tým ako pri tom vyzerám. ale tak preboha koho by netrápilo že ľudia naňho pozerajú jak na mroža s astmou keď behá ...
    2. mužské topánky a vôbec chodidlá a všetko čo s tým súvisí sú ... zlé. zvládam tak tenisky typu conversky a tak ... noa potom niečo toho kanadového typu jak nosí Ian v denníkoch :)
    3. včera som (asi po miliónty krát) hľadala v gitare a tam fakt niesu :)
    4. hej to by som aj ja chcela vedieť ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mne na Marcovi trochu vadili tie dialógy bez korektnej diakritiky, ale keď som si zvykla, dalo sa to prekúsnuť. a posledných cca 30 strán som prečítala jedným dychom. dobre to napísal:)

      Odstrániť
  6. vua aký dobrý!
    sa mi páči ako každý čísluje:D
    a práve som prišla z parku (najväčší lesopark v strednej Európe) tak už len preto je radosť behať. A chcela by som vyzerat dobre-ako na tých všetkých weheartitovských obrázkoch, nuž ale nedarí sa mi to
    k mužským topánkam. som rozhodne za hnedé nejaké vintage alebo tak. /sandále, alebo gumené šľapky s ponožkami najviac! oh god
    a na tie dve bonusovky neodpovedám lebo neviem. nemám v tom práve teraz jasno

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hnedé vintage topánky sú fajn:) a pre mňa najväčším zlom nie sú ani tak sandále, ako skôr žlté neónové futbalové tenisky :D
      myslím si, že mňa by tiež nemohli pri behaní otfotiť na weheartit.com, lebo vtedy som rada že žijem, mám červenú tvár a vlasy prilepené k hlave :D

      Odstrániť
  7. 'nosí topánky do absolútneho zodratia' a 'vidlácke nohavice' - přesně!!!! on sice rozumí módě a má super vkus, ale momentálně ztratil všechnu chuť se dobře oblékat a je jako trhan..a svádí to na to, že lidi ve městě, kde žije jsou taky vidláci a chce 'zapadat' :D
    1. ze začátku jo..nejdřív se snažím si spravovat culík, když už se mi na tváře lehce lepí pramínky, potom si opráším kalhoty, když třeba na zemi cvičím, koukám (ale ne moc okatě) do zrcadel jestli se mi neroztéká řasenka, atd..ale potom se to zvrhne - můj obličej asi tak po 5 minutách běhu totálně zčervená a když vidím jak příšerně to vypadá, tak už si říkám že hezký culík mě vážně nevytrhne..
    2. mám ráda jen jednoduché, takové ty kotníčkové (buď pod kalhotama, nebo okolo nich, ležírně rozvázané)..ale po pravdě řečeno, pokud nejsem ve větším městě, kde se tu a tam mihne nějaký stylař, tak většinou málo kdy narazím na někoho, jehož boty se mi fakt líbí..a nebo se mi líbí jenom boty a zbytek je děs..a nejhorší jsou plesy, protože tam má každý chlap polobotky s tou hranatou špičkou a já si v duchu brečím a říkám si 'proč?'

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. myslela som, že dlhovlasí ľudia majú pri športe väčšie problémy, lebo vo vlasoch je teplo, ale vidím že aj tí s kratšími vlasmi si prídu na svoje :D
      mne sa páčia conversy alebo plátenky. alebo nejaké kožené tenisky...

      Odstrániť
  8. náhodou, keby Tvoje obočie predávali v tetovačkovej podobe, pokojne si ho plesknem aj na celé čelo!
    A, ako dieťa z nešportovej rodiny, mám za sebou históriu rôznorodej odevnej nepôvabnosti (kúsky zo šatníka staršieho a podstatne rozmernejšieho brata etc:D Preto je dobré byť plavcom, lebo jednoduchým a účelným plaveckým plavkám sa v akcii žiadne ubersexi bikiny s tropickou potlačou nevyrovnajú...a po zložení okuliarov všetci vyzerajú ako pandy:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. výhoda tých plaviek je, že človeku nezlezú po prvom skoku do vody:D (true story)

      Odstrániť
  9. Asi jsme nějak propojené. V poslední době jsem řešila přesně to, o čem píšeš v posledních odstavcích. Nechala jsem se ovlivnit názorem ostatních, i když moje prvotní rozhodnutí považuji za správné. Teď jsem si řekla DOST, nepřemýšlej pořád nad "coby, kdyby atd.", protože láska prostě nezná "racionálno". Teď jsem prostě monogamní single))) A je mi fajn, po dlouhé době tak, že mě to až samotnou překvapuje!
    Při sportu se neřeším, já se všeobecně co se týká vzhledu neřeším)))
    Chlap by měl mít hlavně čisté boty. Ale já si potrpím spíš na pěkně pěstěné ruce :)
    Na otázku o ideálech nejsem schopná odpovědět. No nepotěšilo mě to, ale prostě netuším.
    A skutečná láska existuje, ale všechno je to o té harmonii jednotlivých složek vztahu. Není to jenom o tom pocitu, je to tolik věcí, které do sebe musí zapadat, a přitom je to tak jednoduché.
    Тнє ∂ιαяу σƒ ριєяєттє

    OdpovedaťOdstrániť
  10. pfuuu, ale si nás zasypala teraz :D ale pekne po poriadku...vlasy sú super! takúto farbu som aj ja nosievala a aj keď som na polceste k môjmu prirodzenému plavému špinavému blondu či čo je to, tak stále uvažujem, že aj tak znova kúpim tú tmavú červenú...pyžamo ako tepláky? najlepšia vec! :D ak už si mám na byte niečo iné obliecť, tak priateľove tepláky :D ako vyzerám pri športe? keď som chodila do fitka, mala som svoju "uniformu" = čierne legíny, čierne/biele tielko, mikina, to isté mi zostalo aj keď cvičím doma a keď idem von, mám svoje krásne tyrkysové tenisky :D mala by som ale asi začať pravidelne behať, asi by to urobilo dobre mojej mysli...mužské topánky - tak môj chlap nosí pekné topánky, lebo jednak pri výbere vecí je niekedy vyberavejší ako baba a jednak ja mu nepekné veci ofrflem :D ale nepáčia sa mi také tie trekingové topánky čo nosia niektorí ako zimné boty, úplne najviac sa mi nepáčia sandále akéhokoľvek druhu a občas mám problém aj so žabkami...ideály? ťažko povedať, toľko som ich mala, toľko ich mám, ale vždy ma niekto/niečo/okolnosti/udalosti zatlačia strašne hlboko...a skutočná láska, well, tak ja pevne verím, že ja tú svoju mám, môj život by bol fakt naprd bez neho po všetkých stránkach, takže som názoru, že existuje, len je ku*va ťažké na ňu natrafiť, ale potom to stojí za to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Len v skratke, tenisky milujem <3 a pravá láska existuje. Niekde, niekedy, pre niekoho. Áno.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ja neviem preco ale mne wordpres prestal ukazovat tvoje nove clanky az som jedneho dna s hrozou zistila ze mam sklz ale zaroven som sa tesila lebo som si povedala ze mam vela tvojich clankov naraz, chapes!
    a one (ja viem ze to je maximalne low class, zacinat vetu "one" ale ked mne sa to paci) - podla mna si divna a prave preto ta citam lebo si divna uplne super sposobom. Napriklad ja som uplne ina a podla mna si ludia ani moc nemyslia ze som divna, skor ze som jebnuta (tym som si dokonca v niektorych pripadoch absolutne ista), tak neviem co je horsie :D a okrem toho prehanam, zijem na hrane (po slovensky to znie dost blbo, ne?) a skusam kam az sa da zajst a potom o tom veselo referujem na internete, ved kde inde, ehm. O stogramovych milkach radsej pomlcim :D
    Zostan aka si, lebo inak sa mi nebude chcet ta citat, nac by si bola ako ini, taki uz su (a najhorsi ludia su taki, co su nudni a blbi a tych je privela a ty nejsi ani nudna ani blba).
    Ok, dosiel spolubidlo, ideme hulit a chlastat a ...ech, to uz aj staci, ze :D

    OdpovedaťOdstrániť