nedeľa, 9. marca 2014

Prečo sú nedele dobrom, ktoré chcete

Carmen, Carmen, staying up till morning
only 17, but she walks the streets so mean
It's alarming truly how disarming you can be
eating soft ice cream, Coney Island queen

Nedele sú dobré predovšetkým kvôli tomu, lebo sa nedělá. Smiem sa váľať v posteli, piť najsilnejšiu kávu, takzvaný čierny zabijak, urobiť si peeling na telo, masku na vlasy, na pleť a zafarbiť si obočie (moja obľúbená činnosť). Najťažším rozhodnutím dnešného dňa bude vybrať si, či chcem červené, biele alebo citrónovožlté conversy. Budú to moje prvé značkové číňany, mimochodom, a moje srdce sa prikláňa k tým bielym ako sneh, z čoho vyplýva, že budem musieť prehodnotiť moje chodenie poza bučky a posedávanie na tráve. (Joj, ale aj vy sa tak tešíte na deň, keď sa bude dať prvýkrát sedieť na zemi bez strachu, že chytíte vlka? Ja som prírodný človek telom aj dušou.)

Neverím, že je len nedeľa a ja som pripravená do školy aj na všetky doučká, ktoré ma tento týždeň čakajú. Je to skoro, akoby sa vo vzduchu vznášala párty! Na čo sa teším najviac, je konverzácia s pánom M.K. Od istej doby si namiesto brusnicového džúsu vždy objednáva dva dcl bieleho vína (aké nudné!) a potom mu to rozpráva samé. Vždy sa dozviem zaujímavosti o ňom, o jeho práci a o jeho frajerke a stále sa v duchu smejem, keď hovoríme o háklivých témach a on pri kompromitujúcich slovách stíši hlas a pozerá sa do zeme, prípadne okolo seba, či ho niekto nepočuje. Medzi kompromitujúce slová patria napríklad tieto: politik, voľby, závislosť, homosexualita, drogy, tučný. Každý máme svoju temnú skrinku, o ktorej sa hanbíme hovoriť, nie je tak? Ja vždy šepkám, keď mužovi/mame/ocinovi hovorím, že som si kúpila nové topánky/pančuchy/podkolienky/kabátec.

Čo vaše temné skrinky a slová, ktoré nevyslovujete?


Baby's all dressed up with nowhere to go
that's the little story of the girl you know
Relying on the kindness of strangers, tying cherry knots
smilling, doing party favours
Put your red dress on, put your lipstick on
sing your song, now the camera's on

18 komentárov:

  1. jéj citrónovo žlté konverzy by som si asi vybrala ja :D aj ked by som neodolala tým červeným možno, ale to je už u mna taká nuda :D biele by som chcela pokreslit divnými obrazkami :D alebo najviac zo všetkých by som chcela conversy losové :D musím sa zamysliet nad tým či mám nejaké slová ktoré vyslovujem tichšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ja napríklad odmietam vysloviť niektoré slová v angličtine, napr. garbage, luggage a podobné, v podstate nevinné slová... len to píšem a zatmieva sa mi pred očami. a v slovenčine sa mi hnusia výrazy ako ústrojenstvo, vystrojiť sa, prikrášliť sa, kristusky (tie sandále) a pod.
      :D

      Odstrániť
  2. no mne sa hnusia take nechutne zdrobneliny ale tie odmietam vyslovovat aj počuvat :D
    dohromady to nazývam takou vetou že "lasičkina kvapôčka lásočky na vlásočky" z toho mam normalne zimomriavky a chce sa mi grcať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja stišujem hlas pri slove "podpazušie"... najradšej by som teraz aj písmo zmenšila. nechutné slovo fuj

    OdpovedaťOdstrániť
  4. najhoršie slovenské slovo je "pazucha" a ešte nemám rada slovo "angína" lebo mám pocit, že mám plný nos, keď to vyslovujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ja šeptám pri knihách, alebo keď oznamujem, že som si ďalšiu kúpila/objednala, ale to je skôr taký milý šepot, než temnota
    som prostoreká a slov sa nebojím :D

    a kedysi som nenávidela nedele, no teraz ich milujem, presne pre to čo si aj ty napísala, a hlavne ich milujem keď som v inom meste, ráno vstanem a ideme sa naraňajkovať do bistra či kaviarne, válaš si šunky, pospevuješ, kýveš nohami a zistíš, že ten život je veľmi fajn :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. v hlave som si carmen nečítala, ale spievala :D ale to je podľa mňa typické, keď niekto napíše úryvok pesničky, ktorú ten ten druhý pozná
    a ja hovorím NIE bielym converskam a tak celkovo som proti bielym topánkam, lebo, sorry za výraz, ale hneď sa to zajebe a človek za to dal nemalé peniaze...ak biele tenisky, tak u mňa len nejaké do 10€...momentálne sa po nejakých obzerám :D
    slová, ktoré nevyslovujem sú asi len nadávky najhrubšieho zrna pred našimi :D a v spoločnosti-šepkám klasické fekalistické drísty, o ktorých nechcem aby počul neznámy človek, len rovnako zmýšľajúci kolektív a keď niekto iný nemá problém nahlas prejavovať svoje "veci, ktoré sa nehovoria" mám tendenciu dotyčného tíšiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tiež to robím. :D
      no ja som mala už niekoľko bielych tenisiek, alebo bledoružových, bledozelených...a keď som ich hodila do práčky, tak boli zas ako nové.

      Odstrániť
    2. no áno, ale mám pocit, že neustálym praním sa zničia :) a teraz som si spomenula, že odmietam povedať slovo palačinky a mám husiu kožu, keď niekto povie palačinky a nie palacinky :D

      Odstrániť
    3. Anonymný11.3.14

      jednoznačne biele a od číňana, lebo je to úplne jedno :D

      Odstrániť
  7. všetky tenisky, čo som kedy mala, boli biele (okrem tých na behanie) :D ale conversky by som si vybrala asi červené...neviem síce presne definovať, ktoré slová nemám rada, ale pre ja ich pre istotu ani nevyslovujem a keď ich vysloví niekto iný, tak akoby sa mi vovnútri zrútila pyramída z kociek, zastavil dych a mám chuť na toho človeka urobiť "TŠŠTPŠŠŠT"

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja som z tých, pre ktorých každý ďalší fľak, či šmuha na bielych konverzách, píše ich jedinečnú históriu.))
    U mňa je tým slovom -bradavka-, ale ani pazucha nieje v tomto rebríčku na zahodenie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. fuu tak ja som tvoj presny opak, po dvojo original conversoch pokukujem po lacnych cinanoch, lebo mam pocit, ze tach 50 eur za to nestoji, aj tak sa ti ta gumena podrazka za mesiac zlomi v ohybe chodidla :/
    ja strasne nemam rada spanielske slovo "pudor" :D a potom slovenske slovo "ohanbie" ale to nepouzivam :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  10. To je veľmi pekná otázka, čo sa týka temných skriniek a slov, ktoré nepoužívame. Ja mám znamienka, neviem prečo, nerada sa o nich bavím.
    Moja kamoška neznáša "kurie oká" a "pazuchy" a keďže som taký klasický škoďák, tak ju tým rada provokujem :D
    Rada by som ťa taktiež pozvala na svoju prvú giveaway, ktorá prebieha tu: http://vivienmihalish.blogspot.sk/2014/03/my-first-giveaway.html
    Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Neviem, ktoré slová neznášam ja, ale dnes mi o tých svojich neobľúbených hovorila kamoška: cicka, pazucha, pišuľa, dudlík :D som sa nasmiala. Niekedy mám chuť stíšiť moju druhú kamošku, ktorá tuším pri háklivých témach hovorí ešte hlasnejšie než obvykle a každý potom čumí... :D Biele conversy budú skvelé!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Anonymný11.3.14

    Milý článoček. Nad slovami v takomto zmysle veľmi neuvažujem, to už skôr nad tými krásnymi (opisy v Anne zo Zeleného domu donútia človeka pozerať sa na svet inak, inak to ani nejde) a jedine BIELE, ostatné mi prídu také detské, biele sú sexy, zladíš ich so všetkým, červené a žlté sa mi hodia ku škôlkárom, sorrky :)

    OdpovedaťOdstrániť