štvrtok, 19. júna 2014

Spolu-bidlá vol. 3

Na sporáku sa ešte nikdy nevarilo, za stolom sa ešte nejedlo, v kúpeľni sa ešte nik nesprchoval a v posteliach ešte žiaden človek nespal. To bolo v septembri, keď som svieža s 2 kuframi prichádzala do panenského bytu. Odvtedy prešlo desať mesiacov a možno povedať, že tento priestor už dávno nie je nevinný. Zažil totiž smiechy a plače, fľaše a prázdne čaše, ženy a mužov, tvrdé rapy a beaty, klebety a podnetné rozhovory, veľa chérie paradajok, donášok jedla a málo spánku.

Keď s niekým bývate, musíte si zvyknúť na všeličo. Uvidíte totiž veci a začujete slová nevídané. Vaša viera v ľudstvo bude otrasená, ale musíte to ustáť na vlastných, pretože niet inej možnosti. Nahliadnete do útrob cudzieho vzťahu, ktorý spočíva v tom, že jeden zo srandy z nudy bije druhú a ona ho obskakuje ako poslušná žienka a približne 2 krát za 10 mesiacov v tej najneočakávanejšej chvíli si v noci s hrôzou pritláčate na hlavu vankúš v snahe stlmiť zvuky sprevádzajúce a)vraždu b)súlož. Naučíte sa 2 hodiny potláčať nutkanie ísť na WC. Budete tolerantní k špinavému oblečeniu týždeň pohodenému povedľa práčky. Objavíte neuveriteľné kombinácie potravín, ktoré sú niektorí ľudia schopní zjesť. Za spomenutie stojí kura zaliate smotanou a posypané obrovským množstvom kukurice a k tomu kilo špagiet.

Jeden zo zlomových okamihov v našom byte nastal v  prvý májový týždeň, keď udreli horúčavy, na ktoré si iste spomínate. Vodu nám bez predošlého varovania odstavili na 5 dní a padlo by vhod pár babských rád o tom, ako sa kúpať v morskej pene imitujúc morskú vílu. Bežné sprchovanie vyžadovalo päť fliaš minerálky. Ak ste si umývali vlasy, množstvo ste mohli strojnásobiť a aj tak ich nebolo dosť. Po dvoch dňoch som prišla na grif, ktorým bolo zistenie, že perlivá voda viac pení a perlí a tým pádom je pôžitok z umývania o kúsok väčší. Aspoň o niečo. Všade sa povaľovali kopy neumytého riadu a na to, ako sme splachovali WC, sa ani nepýtajte. Počas tých krušných dní sme však neboli bez vody len my, ale celý dom, ako aj Optika a Kaviareň povedľa. Zdalo sa však, že to nikomu neprekáža... Nikomu to neprekážalo niekoľko dní a potom sa vrátila kultúra a všetko zlé sa obrátilo na dobré.

Avšak môj spolubývajúci, ktorý má rád trávu a varí si párky v panvici plnej vody, od toho dňa už nebol ako predtým. Nie že by bol predtým náš kámoš, to naozaj nie, ale odvtedy bol ešte nevrlejší a nešťastnejší. Opustil sa a zanevrel na bežné spôsoby. Zásadne nevlastnil žiaden sprchový gél, ale v sprche používal naše mydlo na ruky a jeho zubná kefka bola položená v sprchovom kúte štetinkami nadol. Ba domnievam sa, že keď mal cestu do sprchy, tak sa tam zakaždým aj vyšťal. Tri v jednom. Keď sa ráno prebudil, nikdy si nešiel umyť zuby či tvár, ale vždy sa len obul a išiel von. Keď si pral, hodil do práčky oblečenie všetkých farieb (ktoré som časom nazývala 50 odtieňov šedi) a keď ho rozvešiaval na sušič, neobťažoval sa ho vytriasť a tým pádom chodil pokrčený. Tajne si myslím, že to bol dôvod jeho bludného kruhu osamelých večerov. Vlastne keď si to po sebe čítam, mám podozrenie, že to bol mimozemšťan.

Akých divných spolubývajúcich ste mali/máte vy? :)

Aby sme na záver vyhnali nostalgický prístup, vnesiem sem trošku života slovami múdrosti od KathyT:







Pohár vína potrebou, 
a tak fľaša vina pred sebou, 
potykám si so zvýšenou spotrebou 
... a už som chytený!


12 komentárov:

  1. prvý odstavec je úplne krásne napísaný. <3 a 5 dní bez vody, to musel byť dobrý challenge. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bolo to dosť hrozné, ale naučilo ma to byť pokornou a vážiť si veci, ktoré berieme ako samozrejmé...

      Odstrániť
  2. táto séria je najviac superská :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. takmer mi je ľúto, že idem preč..:)

      Odstrániť
  3. Pobavila jsi :D Na jednu stranu ... je to hnus mít takového červa v takové blízkosti (myslím teď ten poslední odstavec), ale časem se nad tím člověk i zasměje, co to vlastně bylo zač.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. že červa :D :D dobre si to vystihla. úprimne, neskutočne mi ten človek šiel na nervy, ale na druhej strane, bol vďačným terčom zábavy pre mňa a moju dobrú spolubývajúcu. :)

      Odstrániť
  4. Také funny zážitky nemám, keďže som sama ešte nebývala, tak aspoň spolubidlá si vždy rada prečítam :D Tá dvojka, čo ich opisuješ, je fakt divná... Až by človek neveril. A 5 dní bez vody? Uf...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. oni boli naozaj divní, a to som ešte nenapísala všetko, lebo by to mohlo byť nemiestne :D ale beriem to tak, že aj oni si mohli myslieť o mne, že som divná.

      Odstrániť
  5. My sme minule mali dva dni bez vody a veru sa mi to nepáčilo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v takých chvíľach si človek uvedomí, aké super je žiť v civilizovanom svete:) blbé je, keď počas horúcich dní bez vody musí ísť na nejakú dôležitú udalosť a vyzerať reprezentatívne :D

      Odstrániť
  6. hahaaaaaa. boze, 5 dni bez vody, hroza.
    nejake priklady (mozno som ich zu v toku casu spomenula u seba, ale opakovanie je matka mudrosti a aby si sa necitila osamela vo wg-problemoch=) :

    mrazena zelenina pohodena na stole dva dni
    lyzicka od kavy prilepena na drevenom stole x dni (klamem, nikdy som sa na to nemohla divata vzdy som to hodila do drezu a stol utrela
    zahadny pach hniloby z roznych kutov kuchyne (na patranie by Bola vhodna plynova maska)
    vytecena pracka, v kupelni more a nikoho to nesralo (ja som to vydrzala par hodin, kym som to sla odstranit...sama)
    kvapkajuce potraviny v chladnicke (mala som spodnu policku, horor!)
    pohare a kelimky, ktore ked otvoris, bud tam najdes demokraticky System, alebo to vyskoci a zakrici "Mama!"
    uf...uz si nespominam. ale kupelna a kuchyna dokazu byt poriadne nechutne. Aha jasne, v kupelni sampon pohodeny a vytekal do vane (som si hovorila ci som precitlivela, ale hrozne ma to vytacalo)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja sa nepovažujem za človeka, ktorý potrebuje mať všetko dokonalé a utiera prach 4 krát za týždeň, ale to čo opisuješ by žralo aj mňa :P

      Odstrániť