piatok, 11. júla 2014

Letné zápisky, vol. 4 - Rodinná pouta


Zúčastnila som sa na krste bábätka. Ak ste niekedy videli podobnú udalosť na Slovensku, iste viete, že u nás väčšina vecí prebieha vo formálnej atmosfére. Tu to však bolo úplne iné - ľudia veselo konverzovali v kostole, potľapkávali plecia farárovi, ktorý prišiel v plátennej košeli a správal sa viac než žoviálne. Deti sa hojdali na zvone a krstní rodičia hádzali z okna sladkosti, balóny a kužeľovité párty čiapky.

Na oslave, ktorá sa konala na mieste vzdialenom niekoľko km od mesta, nápadne pripomínajúcom haciendu z latinskoamerických telenoviel, sa zúčastnilo približne sto ľudí. Podávali sa rôzne druhy šunky, syrov, olivy (bola som vo svojom živle), kvalitné víno, paella a ako dezert ľadová našľahaná torta s mesiačikmi pomaranča a bielou čokoládou. (Myslím, že aj Bratilicious by si prišli na svoje.)

Zoznámila som sa s XY ľuďmi a všetci boli strašne priateľskí a otvorení, zdôverovali sa mi so svojimi radosťami&starosťami a stále vraveli, že som muy maja, ba napočítala som asi päť matiek-dohadzovačiek, ktoré túžili po tom, aby ma mohli predstaviť svojim darebným synom.  
  • Hlavou a krkom rodiny je stará mama, na svoj vek veľmi čiperná pani, ktorá rada rozpráva o celej svojej rodine, o svojom psíkovi labradorovi a o tom, ako veci fungovali kedysi. Keď sa s vami zhovára, díva sa vám priamo do očí a drží vás za obe ruky, akoby vám zdeľovala tajomstvo života. Žije celý život vo veľkom dome spojenom s hospodárstvom a obrovskou záhradou ako stvorenou na katalógové letné svadby. Presne v tom dome sa narodilo a vyrástlo jej päť dcér, ktoré sú ako päť prstov jednej ruky – každá je iná, ale keď sa stretnú, tak puto medzi nimi je takmer hmatateľné. 
  • Kuriózny záujem u mňa vzbudila Carmen s perlami okolo krku, ktorá má päťdesiat, vyzerá na štyridsať a opretá o stĺp nehanebne flirtuje s mužmi o dvadsať rokov mladšími. :)
  • Malé deti, ktorým sa moje vlasy zdajú úžasne exotické, zatiaľ čo ja blednem závisťou pri pohľade na ich krásne tmavohnedé kučery.
  • A potom tu bol J., ktorý má opálenú frajerku tanečnicu a ktorý bol ohúrený mojím smiechom  a vraj subtílnym hláskom po 3 pohároch vína. Bolo vtipné, ako sa ma snažil naučiť niečo po katalánsky a ohúriť hádankami a fígľami. A keď sme sa lúčili, povedal mi, že: „El otro día me harás problemas tú.“ (Haha, problemas.)
Ale inak tu život plynie celkom pokojne. Môj denný režim je úplne iný, ako cez semester. Len keď si prepočítam ten plat, tak si stále vravím wtf?!, pretože za takú hodinovú maržu by som doma neprešla ani 10 metrov cez cestu do Artfóra. No nebudem sa sťažovať, pretože mi je tu vlastne fajn. Každý deň vstávam v rovnakom čase a moja insomnia zrejme dočasne presedlala na niekoho iného. O tom, aké hlúposti sa mi každú noc snívajú, písať radšej nebudem:) Mimojazdom, keď toto píšem, mám otvorený Word, sedím pod slnečníkom v kaviarni v úzkej uličke (klišé no 1), mám na sebe dlhú bielu košeľu previazanú opaskom a klobúk (klišé no 2), pijem kávu a na stole je položená minivázička so živými kvetmi (klišé no 3.)

Ako sa máte vy? Napíšte mi prosím niečooo... o Slovensku. O čo prichádzam a tak.





8 komentárov:

  1. Hltám tvoje letné zápisky, Španielsko znie úžasne, tak úplne inak. O to viac sa teším na španielčinu od nového semestra. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. snáď sa ti bude páčiť! :)

      Odstrániť
  2. Nové na Slovensku? Asi zacala Pohoda, je tu oblacno, niektore listy stromov su asi chore, pretoze sa zafarbili do zlta (ale tento bod neplati, lebo to je z brna), mam pocit, ze je tu jesen, ale mne to nevadi....a ked je clovek smutny, vzdy ho zachrani cokolada, asos zlavy alebo kniha ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. posledná veta je úplne pravdivá! :)

      Odstrániť
  3. Tak toto znelo úplne ako z filmu alebo telenovely :D Španieli sú jednoducho svojski, ked tam bol nedávno môj chlap napocuvala som sa o tom :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to trošku iná mentalita :) ale mne sa páči, že ľudia si tu akoby viac užívajú život, v porovnaní so Slovákmi.

      Odstrániť
  4. je tu tak divno, niekedy si pripadám ako v Londýne...ráno vyjdem z domu, fúka studený vietor, kým prídem do Starého mesta je slnko a teplo, vyjdem z práce a cestou domov zmoknem...inak keď tu tak čítam o tvojich dňoch v Španielsku, zasa ma prepadla túžba naučiť sa po španielsky...učebnicu pre samoukov som si kúpila ešte pred 5 rokmi a ešte som sa ani pozdraviť nenaučila, za to som prešla už ďalšími troma jazykmi...keď bude kedy a za čo, tak si asi u teba objednám doučovanie počas semestra :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. človeku sa samému blbo učí. tak sa kľudne ozvi, ak budeš chcieť;-)

      Odstrániť