štvrtok, 2. októbra 2014

Anomália

Z perín, ktoré stále voňali intelektom spoločných rán, sa mi odísť nechcelo. Lenivo som si naťahovala končatiny a vychutnáva ten pocit, keď je dielo dokončené a obloha jasná. Bol dokonalým prototypom človeka, akého som nikdy predtým a ani potom nestretla. Jeho dlhokánske maily boli cestopismi, smiechom cez slzy a úvahami najhrubšieho zrna. Intimitu sme nikdy nemuseli imitovať. Páčilo sa mi na ňom všetko, ale bolo aj pár vecí, ktoré ma dostávali do rozpakov, napríklad puntičkárstvo, hrubé zateplené ponožky a mokrý koberček v kúpeľni. Keď som sa mu v jeden z posledných jarných dní priznala, že ho strašne veľmi ľúbim, odišiel a ja som začala zbabelo chodiť deň po dni na rande s každým z mojich ctiteľov, aby som ukázala, že je vlastne všetko úplná paráda. Celý svet bol prenádherný vo svojej absurdnosti. 

Ak by sa dalo, chcela by som teraz sedieť v nejakej kaviarni pri veľkom okne, pomaly si odpíjať z čaju  pozorovať prvé lístie šantiace vo vetre. Hrala by Ella Fitzgerald a ja by som sa hrala s neotvoreným vrecúškom cukru. Dnes som zhliadla tri filmy, ktoré ani neviem, o čom boli, upratala som kuchyňu a hodila do práčky čiernu bielizeň. Mala by som robiť tristo vecí, ale nedokážem sa odhodlať k ničomu. Chýbajú mi letné noci a tak rada by som sa s niekým smiala, prechádzala a klebetila o všeličom, nie bola v horúčke a bez hlasu zatvorená medzi štyrmi stenami prázdneho priestoru. Inými slovami, je mi smutno. Zvečerieva sa a teplota môjho nemilosrdne stúpa. No čo ešte dodať. Byť chorá, keď je babie leto a chumáče pavučín poletujú vo vzduchu, to je čistá radosť. Ale je to iná radosť. Je to smútok, ako by povedal Gašparovič.

Som v ohni, bejby, ale čo s tým môžem robiť?



2 komentáre:

  1. super článek :)
    stávám se prav. čtenářkou, staneš se i ty prosím naší? :) moc by nás to potěšilo :)

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. zamontovat do tej romantiky gaspara, to je sila, uplne som vyprskla, vobec som to necakala :D
    inak aj ja som chora, fuck that shit, ale aspon nemusim chodit do prace.

    OdpovedaťOdstrániť