nedeľa, 14. decembra 2014

Čas vianočný :)



Všetky girlandy, wishlisty, svetielka, ktoré nás obklopujú už nejeden týždeň, sú síce krásne a čarovné, ale trochu sa mi zdá, akoby sme zabúdali na to, o čo vlastne ide. Nechcem moralizovať či čo, ale advent by mal byť pokojným obdobím, keď sa snažíme byť lepšími, umiernenejšími, sústrediť sa na to, čo je v nás a nemyslieť len na pozlátko.

Nevravím, že som nejaký askét, hohohó, rada si doprajem všakovaké pekné veci a potešenia, avšak Vianoce sú pre mňa sviatkom skromnosti, veď aj malý Ježiš prišiel na svet v jasliach. Na túto tému napísala pred pár dňami zaujímavý článok Miroslava, ktorá si so svojou rodinou nedáva žiadne darčeky. 

Nemyslím si, že tento prístup je pre každého, (napríklad moje budúce deti by som nechcela ochudobniť od toho čara, že príde Ježiško), ale zdá sa mi trochu žiaľne, keď vidím, akoby každý chcel svojmu partnerovi kúpiť čo najdrahší darček a navzájom sa mnohí takmer pretekajú v tom, kto od rodičov dostane viac čo najdrahších vecí. Pretože to trochu zaváňa darovaním z povinnosti, nie preto, že by sme skutočne chceli druhého potešiť. A to naozaj nie je láska. Vrcholom je, ak si niekto vezme pôžičku len preto, aby mohol nakúpiť mnoho darčekov pod strom...

Napríklad, mne sa veľmi páči, ak ma niekto obdaruje preto, lebo chce. Ak ma mamina vezme do obchodu a nakúpi mi zásobu rôznych ponožiek a daruje mi svoj vintage taliansky sveter či biele džínsy, alebo ak ma KathyT prekvapí nejakou drobnosťou, ako napríklad voňavými šípkami, či ak sa s M. len tak túlame a stiahne ma do čokoládovne na chutnú pralinku, alebo mi spontánne kúpi knihu, po ktorej pokukujem. 

Na Vianoce nikdy nedostávam drahé darčeky, pretože mám pomerne štedrých rodičov po celý rok a zrejme by som sa cítila veľmi hlúpo, ak by som od nich pod stromček žiadala iPhone, Mac či kabelku M. Kors. Napríklad minulý rok som dostala šitie, červené šaty a nejaké ponožky a bola som celá šťastná. Tento rok dostanem zrejme len jednu vec, ktorú potrebujem, už dlho po nej pokukujem, budem z nej veľmi šťastná a budem ju využívať veľmi dlho. Cením si však tie dni, ktoré strávim doma, pečieme medovníky, dívame sa spolu na vianočné filmy, rozprávame sa...

Myslím, že ak raz budem bohatá, sama si kúpim všetko, po čom túžim. Možno sem aj hodím nejaký zoznam vecí, do ktorých chcem v blízkej dobe investovať, hoci neviem, či by to niekoho zaujímalo. Dajte vedieť.

A čo vy? Máte už vianočné pocity? A myslíte, že nasneží aj v dolinách? (Mohlo by...)
Ak by som sa nedívala do kalendára, takmer by som neverila, že o 10 dní je to tu :)




13 komentárov:

  1. no môžeš byť taká krásna? môžeš!
    moja mama mierne vyšiluje, pretože sa ma už týždne pýta čo by som si priala a ja vážne neviem, nehovorím, že nemám virtuálny zoznam pekných vecí, ktoré by som raz chcela vlastniť, no nie je to nič také z čoho by som spadla na kolená. a tak mi na to povedala, že vidíš, asi máš všetko a ja, že asi áno.
    jediné čo by som si možno priala je menší výlet a na 5min. zatvoriť očko a vydýchnuť si.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mňa sa tiež pýtali, tak som im asi pred mesiacom povedala jednu vec, ktorú potrebujem a chcem (tmavozelený kabát zo Zary), takže ten aj dostanem a budem spokojná, viac mi netreba :)

      Odstrániť
  2. keď sa ma mama spýtala, čo by som chcela na Vianoce, tak som sa na chvíľu zamyslela a prišla som na to, že aj keď nie je všetko teraz ideálne, vlastne mám všetko, čo potrebujem...iPhone aj nov laptop som si kúpila sama, už dávno som vyrástla z toho, aby som takéto veci chcela od rodičov...otázku "čo by si chcela" mi položili aj dve mamine sestry a babka - a keďže v decembri mám okrem Vianoc aj narodeniny a meniny, mávam takú teóriu, že tieto veci spájam do jedného darčeka a tento rok som si vypýtala nový vysávač (sa mi nedávno pokazil môj), na čo sa ma jedna z tiet spýtala "a nechceš aj niečo také pre seba? makeup, oblečenie..." na čo som jej mohla odpovedať len jedno "ja chcem ten vysávač, aby som mohla na byte poriadne upratať" :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. niet nad praktické darčeky :D
      ja si tiež najradšej všetko kupujem sama, lebo mám dosť vyhranený vkus na oblečenie aj kozmetiku. napr. nikdy som nemala rada, keď som si pod stromčekom našla nejaký kozmetický balíček z avonu alebo teplákovú súpravu vo farbe, ktorú nemám rada :) teraz sa na tom smejem.

      inak podľa mňa napríklad ponožky nie sú zlým darčekom, nikdy som nechápala, čo proti nim ľudia majú :)

      Odstrániť
  3. letos jsem pryc na Vanoce a nasi to darkovani radsi zrusili..jednou uz jsme to tak meli, tusim 2011..u nas proste 'kupme si jen drobnosti' nefunguje a potom se to promeni v silenstvi a predhaneni..stejne doma nikdy nemame pohodu, o ktere jsem vzdy jako dite (a nejen jako dite) snila..je mi to vzdycky lito a myslim, ze obdrzenim kopy darku se to nijak nezachrani..ted ani na atmosferu nemyslim, protoze je toho moc ve skole, takze az skonci tento shon, tak si zajdu do mesta plneho ozdob a snad i upecu pernicky (teda pokud mi to zlomena ruka dovoli) a to budou moje Vanoce
    ..
    jinak ti to moc slusi, i na insta vzdycky valim oci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. wow, teraz si naozaj začínam myslieť, že "vianočná rodinná pohoda" je nejaký mýtus :D
      každopádne, prajem ti krásne prežitie sviatkov :)

      Odstrániť
  4. Jediné, čomu sa teším tieto Vianoce je snubný prsteň od frajera, s rodinou si dávame len symbolicky, aby pod stročekom nebolo prázdno, viac sa teším, keď dávam, ako keď dostávam, urobila som veľký nákup psíkom do útulku a z toho sa radujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. prsteň od milovanej osoby je dostatočné potešenie :)

      Odstrániť
  5. Naprosto souhlasim, co se dárků tyka... U nás v rodině je zase hrozne moc lidi, tak si dáváme také jen drobnosti. Navíc posledních pět let máme zase v rodině male děti, takže Vánoce opět nabraly to správně kouzlo a vše se soustředí hlavně na ně (řeknu vám, neprokecnout Ježíška je hrozne tezka věc!). Já právě raději obdarovavam "blbostma" po cely rok a mnohem větší radost příteli udělá takovýto adventní kalendář , než dráhy dárek pod stromkem :) Howgh, domluvila jsem
    Luu Over The Ocean

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja sa každý rok chystám vyrobiť taký adventný kalendár, ale nemám na to priestor ani osobu :D

      Odstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anonymný19.12.14

    Nie je nadto "zabalit" sa vecer 24.12. medzi obaly z darcekov /nemusia byt drahe/ a "pritulit" sa a listovat si v knihach, ktore pri niesol pan Jezisko. Minuly rok sme si ich "vymenili" cez dvadsat....tento rok snad budeme na tom podobne. len to uz vyzera na jemny upgrade bytu, kedze sa do neho uz nemusime zmestit. :) jozef

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. knihy sú skvelý darček, pretože každý človek má určite aspoň jeden žáner, ktorým sa nedá nič pokaziť :)

      Odstrániť