streda, 24. decembra 2014

V meste je kľud, nerozbi tú hranicu...


Vianoce u Chériovcov sú o vôni ihličia a malých prekvapeniach. Sú o varenom víne, ktoré robím najlepšie, o mojich najčokoládovejších muffinoch, o Snowborďákoch, na ktorých sa dívame z postele, tak ako každý rok o tomto čase. Sú o tom, že sa rodičia trikrát za deň samonaserú, pohádajú a udobria. Sú o neskutočnom množstve sladkostí, ktoré ani nepotrebujeme. Pri štedrovečernom stole zakaždým niekto niečo omylom rozleje.

Zatiaľ, čo v Bratislave sme si dávali darčeky pod fikusom, doma máme už od nedele živú jedličku z našej záhrady. Beztak by sme ju museli vyrúbať, pretože pri víchriciach hrozilo, že skončí zapichnutá v našom okne. Spojili sme nevyhnutné s príjemným, takže tu nechcem žiadnu onaniu od ekofašistov.

Vianoce sú tradičná videorozprávka odo mňa pre Filmového a kreatívna obrázková kniha o roku 2014 od neho pre mňa. Dívali sme sa na seba len opatrne, kútikmi očí, mala som moje najhoršie domáce tepláky a časom sme sa priblížili a uzavreli mier. Dostala som i knižočku od Beneho - Slovenčina pre samoukov. 

A mám želanie. Vlastne dve. Nie je to nič materiálne, obe sú dôležité a ak sa mi splnia, budem úplne najšťastnejším dievčaťom na svete. Samozrejme, na oboch musím pracovať, ale závisia aj od šťastia a iných okolností, takže si môžem pri rannej káve rapovať... Mnou pripravený šalát už odpočíva a sviečky horia. Škvŕka mi v brušku, už sa teším na dobrú večeru a kapra.

A keď dnes pod stromom nenájdeš to, čo si mala vo wishliste,
znamená to, že si sa chovala jak dilina, protože jsi dilina? :)








Sedíme v tých parkoch a je tma, mesto spí a víno sa míňa, život nás míňa, šťastie nás minulo. Snažíme sa hľadieť vpred, tam, kde svietia výklady, je tam tisíc farieb, všetko krásne. Svet je za sklom, to sklo je tá hranica, len ho nerozbi, chalan, bacha, spustíš alarm a privoláš svetlá, oživíš svet. Vo vačku pár centov a cigariet, to sklo je ta hranica, ten svet a my, mesto spí a sny nás prepadli. Dlane suché a päste horia, v meste je kľud, nerozbi tú hranicu.

11 komentárov:

  1. ty dokonalá žena, uži si vianoce!
    (a originálne darčeky si dávate :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fotky sú úžasné. Tak dúfam, že sa ti tvoje dva želania splnia! :) Šťastné a veselé Vianoce.
    (Viallen z All dreams are real- http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, pracujem na tom.
      čítala som na tvojom blogu článok o vianočných typoch ľudí a vyšlo mi, že som vianočný povaľač :) btw

      Odstrániť
  3. milujem beneho a tú pesničku
    užívaj a buď šťastná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Samonasierací rodičia, to je i naša vianočková klassika, ekofašisti pobavili :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. veľmi super duper fotky :) pod fotkou posledný úsek si z niekade citovala či? Dosť zaujal!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. niee, je to text od Beneho, aha tu: https://www.youtube.com/watch?v=773Gq6C04-Y

      Odstrániť
  6. Anonymný25.12.14

    hezké nohy ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mám rada tvoje fotky :-) Aj na Insta :-) Chceme viac, viac, viac :D

    OdpovedaťOdstrániť